سیاسی

انتخابات بحرین به دور دوم کشیده شد

دور دوم انتخابات بحرین 19 نوامبر در داخل کشور و 15 نوامبر در خارج از کشور برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: نواف المعاوده، وزیر دادگستری بحرین نتایج نهایی انتخابات بحرین را اعلام کرد؛ انتخاباتی که در اکثر حوزه های انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این دور از انتخابات بحرین، با مشارکت 73 درصدی رای دهندگان واجد شرایط که شمار آنها 344 هزار و 713 نفر بود، برگزار شد.

50 مرکز اصلی و 40 مرکز فرعی حوزه های انتخابیه در سراسر بحرین میزبان رای دهندگان بحرینی بودند و در این دور از انتخابات مشارکت گسترده بانوان بحرینی به بیش از دو برابر در مقایسه با انتخابات پیشین رسیده به گونه ای که از کل نامزدهای این انتخابات 94 نفر زن هستند.

نتایج نهایی انتخابات نشان می دهد که تنها 6 نامزد از جمله یک زن توانستند کرسی های پارلمان را کسب کنند و انتخاب نمایندگان 34 کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

در انتخابات شورای شهر بحرین نیز تنها 7 عضو از جمله یک زن رای آوردند و انتخابات برای انتخاب 23 عضو دیگر مجددا برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات در بحرین در میان دو نامزدی که بالاترین رای را در حوزه انتخابیه کسب کرده اند اما میزان آرای آنها به حد نصاب برای پیروزی در آن حوزه نرسیده، برگزار می شود.

دور دوم انتخابات در بحرین در 19 نوامبر و در خارج از کشور در 15 نوامبر برگزار می شود.

آخرین انتخابات پارلمانی در بحرین در سال 2018 برگزار شد. انتخابات بحرین هر 4 سال یکبار برگزار می شود.

پارلمان بحرین در سال 2002 به موجب قانون اساسی تشکیل شد و از 40 نماینده که از طریق انتخابات و به صورت مستقیم انتخاب می شوند، تشکیل شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا