اجتماعی

ماجرای جالب 15 بار حضور پدر و پسر تونسی در جام جهانی فوتبال

حسنی و بشیر المنوبی، پدر و پسر تونسی از عکاسان و هواداران فوتبال هستند که بیشترین حضور را در مسابقات ورزشی، جام جهانی و تورنمنت های بین المللی به نام خود ثبت کرده اند.

میدل ایست نیوز: ده ساله بود هنگامی که با فوتبال و به عنوان عکاس در ورزشگاه ها یا هوادار یک تیم ارتباط گرفت، میلیون ها دوستدار فوتبال از جام جهانی 1990 در ایتالیا به دیدن او عادت کردند، او کسی نیست جز حسنی المنوبی، عکاس و هوادار تونسی که رکورد بیشترین حضور در مسابقات ورزشی در سطح جهان عرب را دارد.

به گزارش الجزیره، المنوبی، فرزند البشیر المنوبی عکاس و هوادار تونسی بوده که او نیز رکورد حضور در تورنمنت های بین المللی را به نام خود ثبت کرده و جوایز بین المللی متعددی دریافت کرده است.

این عکاس تونسی، راه پدر خود را پیش گرفت و بنابر آمارها دو نفر در 15 جام جهانی، 14 دوره از المپیک علاوه بر صدها تورنمنت ورزشی در آفریقا و دیگر نقاط جهان شرکت کرده اند.

المنوبی گفت که مسیر خود و پدرش از یکدیگر مجزا و جدا نیست، پدر او این مسیر را در المپیاد رم در سال 1960 و جام جهانی 1966 انگلیس آغاز کرده و این مسیر به جام جهانی 2022 قطر رسیده است.

وی درباره هدف خود از حضور در جام جهانی قطر گفت که برای حمایت از نخستین کشور عربی میزبان جام جهانی، تشویق تیم ملی تونس و تیم های ملی کشورهای عربی حاضر و حفظ رکورد خود در بیشترین حضور در جام جهانی در این جام جهانی شرکت می کند.

المنوبی تصریح کرد که من و پدرم در 15 جام جهانی و 14 المپیک علاوه بر صدها تورنمنت دیگر در آفریقا و سایر نقاط جهان شرکت کرده ایم.

این عکاس و دوستدار فوتبال اهل تونس، در جام باشگاه های جهان در دسامبر 2019 که در دوحه برگزار شد، به دلیل ظاهر مکزیکی و لباس پر از نماد خود توجه ها را جلب کرد.

وی درباره لباس خاص خود گفت که حامل شعارها و نمادهایی از همه مسابقاتی است که در آن حضور یافته تا جایی که وزن آن به 40 کیلوگرم رسیده به طرزی که ناچار شده وزن آن را برای سهولت در رفت و آمد به 25 کیلوگرم کاهش دهد و تنها کلاه او 5 کیلوگرم وزن دارد.

المنوبی توضیح داد که روزنامه نگاران و عکاس ها از گذشته نمادها و شعارهای مسابقاتی که در آن شرکت می کردند را، حفظ می کردند اما پدرم در المپیاد 1960 رم به این فکر افتاد این نمادها را بر روی لباس خود آویزان کند.

وی گفت پس از سال ها، این روش ما را متمایز کرد و پس از درگذشت پدرم در سال 2005، من مسیر او را ادامه دادم و در جام جهانی 2006 آلمان، 2010 جنوب آفریقا، 2014 برزیل، 2018 آلمان شرکت کردم و اکنون در جام جهانی 2022 قطر برای پنجمین جام جهانی متوالی حضور می یابم.

المنوبی حضور زودهنگام خود در قطر را برای آماده کردن شرایط برای این رویداد جهانی عنوان کرد و گفت که در این جام جهانی تیم ملی قطر، تونس، مراکش و عربستان را تشویق خواهد کرد و امیدوار است این 4 تیم نتایج خوبی را کسب کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا