اقتصادی

توافق عراق و عربستان بر سر تسریع و عملی کردن یادداشت‌های تفاهم مشترک

وزیر نفت عراق از توافق کشورش و عربستان برای فعالسازی، تسریع و عملی کردن یادداشت های تفاهم و تعیین زمان بندی مشخص برای اجرای آن از جمله پروژه سرمایه گذاری گاز، پتروشیمی، اتصال شبکه برق و انرژی پاک خبر داد.

میدل ایست نیوز: عراق و عربستان بر سر تسریع و عملی کردن یادداشت های تفاهم امضا شده توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق امروز در ریاض با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان دیدار کرد.

وی در این دیدار بر اهتمام دولت و وزارت نفت عراق بر توسعه روابط دوجانبه با عربستان در همه زمینه ها به ویژه بخش نفت، انرژی و صنایع پتروشیمی تاکید کرد.

به گفته وی در این نشست بر اهتمام عراق و عربستان برای تقویت همکاری دوجانبه در راستای تحقق منافع مشترک تاکید شد.

عبدالغنی به توافق برای فعالسازی، تسریع و عملی کردن یادداشت های تفاهم و تعیین زمان بندی مشخص برای اجرای آن از جمله پروژه سرمایه گذاری گاز در عکاس، پروژه پتروشیمی نبراس و اتصال شبکه برق دو کشور علاوه بر پروژه های سرمایه گذاری گاز در میادین جنوبی، انرژی پاک و غیره اشاره کرد.

وی از شرکت های عربستانی خواست در بخش نفت و گاز از طریق اجرای پروژه های مشترک سرمایه گذاری کنند و اشاره کرد که عراق به دنبال تامین شرایط مناسب برای فعالیت شرکت های عربی و جهانی است.

وزیر نفت عراق درباره همکاری و هماهنگی با عربستان گفت که عراق از تصمیمات و توافقات اوپک و اوپک پلاس حمایت می کند زیرا این تصمیمات و توافقات به دنبال توازن بین عرضه و تقاضا است و منجر به ثبات بیشتر بازارهای جهانی می شود.

از طرفی دیگر وزیر انرژی عربستان تاکید کرد که سفر وزیر نفت عراق به ریاض در چارچوب اهتمام عربستان به تقویت روابط با عراق و اقدام برای تسریع در اجرای پروژه های مشترک در زمینه های مختلف است.

وی خواستار تشکیل کمیته های مشترک برای تعیین تکلیف و به نتیجه رساندن پروژه هایی که پیشتر توافق شده در بخش های سرمایه گذاری گاز، اتصال شبکه برق و پروژه های پتروشیمی شد.

عبدالعزیز بن سلمان از آمادگی عربستان برای همکاری و برپایی پروژه های مشترک در همه بخش هایی که عراق نیاز دارد خبر داد و امکانات نیروی انسانی، تخصص و تجارب عراق علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و منابع طبیعی این کشور را تحسین کرد و گفت این امکانات و ظرفیت ها می تواند عراق را به یک قدرت اقتصادی مهم در منطقه و جهان تبدیل کند.

این سفر یک روزه خواهد بود و هیئت عراقی با وزارت انرژی عربستان، شرکت آرامکو، سابک، اکوپاور و سایر شرکت ها رایزنی خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا