خبر اولسیاسی

عضو ارشد حزب اتحادیه میهنی: بارزانی و مالکی، برهم صالح را کنار زدند

عضو ارشد شورای منافع سیاسی اتحادیه میهنی کردستان گفت که نیم ساعت پیش از جلسه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور، بارزانی و مالکی برهم صالح را کنار زدند.

میدل ایست نیوز: ملا بختیار، عضو ارشد شورای منافع سیاسی اتحادیه میهنی کردستان گفت: هرکس که ادعا دارد در جنگ داخلی صلح طلب بوده صادق نیست، دوستانه از حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی می خواهم که در گفته هایشان جانب احتیاط را رعایت و بیشتر دقت کنند.

به گزارش کردپرس، وی افزود: حزب پارتی در اکثریت قرار دارد ولی وقتی بحث برسر سرنوشت کرد است اکثریت و اقلیت معنایی ندارند. روی نیروهای مسلح باید جداگانه حساب کرد و همزمان باید به نیروهای مسلح توجه ویژه شود.

ملابختیار تصریح کرد: من نمی گویم که در مورد دو اداره کردن دستوری صادر شده ولی در این مورد اندیشه شده و این بدترین حالت ممکن است که دو حزب اتحادیه میهنی و پارتی به این مسئله بیندیشند، اتحادیه میهنی در حال حاضر از عملکرد دولت اقلیم ناراضی است.

وی بیان کرد: اگر این دو حزب در مورد مسائل اقتصادی و دارایی به اتحاد نظر نرسند ممکن است که به دو ادارەای کردن فکر کنند‌ اتحادیه میهنی خواستار تجمیع بودجه در یک محل است تا عدالت در توزیع رعایت و با نگاه برابر به همه نگریسته شود.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان در مورد نرفتن قباد طالبانی به جلسات کابینه گفت: من شخصا مخالف هر نوع بایکوتی هستم. از حزب پارتی می خواهم که بیش از این در مورد اتفاق ۱۶اکتبر سخن نگوید تا از به بن‌بست رسیدن روابط دو حزب جلوگیری شود.

ملابختیار اعلام کرد: من خودم شخصا از هیروخان و کاک مسعود شنیده ام که مام جلال دو پسرش را به دست کاک مسعود سپرده است و سفارش کرده که مثال برادرزاده با آنها رفتار کند.

وی همچنین گفت: در گذشته توافق استراتژیک میان حزب پارتی و اتحادیه میهنی توسط مام جلال و آقای نوشیروان تهیه شد و ما به‌عنوان دفتر سیاسی و فرماندهی نظرات متفاوتی در این زمینه داشتیم.

ملا بختیار همچنین اشاره کرد: احساس می کنم که سلیمانیه تحت محاصره است ۱۵ سرمایه گذار دیگر نیز می خواهند که سلیمانیه را ترک کنند.

او گفت: احزاب و نیروهای جدید تنها در سلیمانیه شکل نگرفته بلکه در اربیل و دهوک نیز این نیروهای جدید وجود دارند، اتحادیه میهنی و پارتی و حزب تغییر در انتخابات اخیر ۷۰۰ هزار رأی از دست دادند.

وی در باره بافل طالبانی گفت: اتحادیه میهنی بعد از ماه ژوئن آزارهای زیادی دیده است و اگر اشتباهات اصلاح نشوند دچار شکست سنگینی خواهد شد‌.

ملابختیار اظهارداشت: طبق دستور آقای مسعود بارزانی و نوری مالکی، موضوع انتخاب رئیس جمهور نیم ساعت قبل از برگزاری مرحله دوم جلسه مجلس عراق عوض شد و برهم صالح کنار رفت، برهم صالح تنها کاندید اتحادیه میهنی بود اما این دو شخصیت (مسعودبارزانی و نوری مالکی) وی را کنار زدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا