اقتصادی

کشف دو میدان گازی در شرق عربستان

عربستان سعودی از کشف دو میدان گازی در شرق این کشور خبر داد که به تقویت ذخایر گازی این کشور و پشتیبانی از برنامه‌های توسعه‌ای آن کمک می‌کند.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی از کشف دو میدان گازی در شرق این کشور خبر داد که به تقویت ذخایر گازی این کشور و پشتیبانی از برنامه‌های توسعه‌ای آن کمک می‌کند.

به گزارش «آناتولی»، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که میدان گازی «اوتاد» در 142 کیلومتری جنوب غرب شهر الهفوف در شرق عربستان کشف شده است.

او گفت که میزان فوران گاز از چاه «اوتاد ۱۰۸۰۰۱» روزانه ۱۰ میلیون فوت مکعب استاندارد گازی به اضافه ۷۴۰ بشکه میعانات و از چاه دیگری به نام «اوتاد ۱۰۰۹۲۱» روزی ۱۶.۹ میلیون فوت مکعب استاندارد گازی و ۱۶۵ بشکه میعانات است.

وی افزود که میدان «الدهنا» نیز در ۲۳۰ کیلومتری جنوب الظهران کشف شده است که از مهمترین مراکز صنعت نفت سعودی و بخشی از منطقه شهری دمام است.

به گفته وزیر انرژی عربستان از چاه «الدهنا ۴» روزانه ۸.۱ میلیون فوت مکعب فوران می‌کند و از چاه «الدهنا ۳۷۰۱۰۰» روزانه ۱۷.۵ میلیون فوت مکعب باضافه ۳۶۲ بشکه میعانات.

وزیر انرژی عربستان سعودی تاکید کرد که اهمیت این کشف‌ها در تقویت ذخایر گاز طبیعی عربستان سعودی در راستای پشتیبانی از راهبردهای ریاض و دست یافتن به هدف آن در زمینه تغییرات تولید و مصرف انرژی است.

هدف طولانی‌مدت ریاض این است که تولید گاز طبیعی را افزایش دهد و آن‌را در روند تولید برق جایگزین نفت کند. به این ترتیب عربستان سعودی می‌تواند نفت بیشتری صادر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا