سیاسی

تاکید رؤسای سه‌گانه عراق بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها و متحد کردن گفتمان ملی

رؤسای جمهور و پارلمان عراق و نخست وزیر این کشور طی نشستی بر اهمیت متحد کردن گفتمان سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نشست عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در کاخ بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این نشست اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور و راه های حمایت از دولت در اجرای برنامه هایش که ارائه بهترین خدمات به شهروندان را تضمین می کند، بررسی شد.

حاضران در این نشست بر اهمیت متحد کردن گفتمان سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی و لزوم تصویب قوانینی که در توافق سیاسی و در چارچوب مدت زمان مشخص شده، بر آن تفاهم شد، تاکید کردند.

رشید، السودانی و الحلبوسی همچنین بر لزوم حرکت به سوی برگزاری انتخابات شوراهای استان ها در سال آتی براساس آنچه در برنامه دولت بر آن تاکید شده، تاکید کردند.

در این نشست وضعیت اقتصادی کشور بررسی و بر لزوم تصویب قانون بودجه و اهمیت تقویت اقدامات برای حفظ بیت المال و مبارزه با فساد و تقویت اصلاحات در این خصوص تاکید شد.

آنها ضمن بررسی اوضاع آوارگان در کشور بر لزوم تلاش بیشتر برای پایان رنج آنها و اقدام برای بازگشت آنها به مناطق اصلیشان به گونه ای که زندگی کریمانه، امن و با ثباتی برایشان تضمین شود، تاکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا