سیاسی

میقاتی خواستار همکاری جامعه بین المللی برای پایان بحران آوارگان شد

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مجددا از جامعه بین المللی خواست برای پایان بحران آوارگان سوریه که در همه سطوح به لبنان فشار می آورد، همکاری کنند.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مجددا از جامعه بین المللی خواست برای پایان بحران آوارگان سوریه که در همه سطوح به لبنان فشار می آورد، همکاری کنند.

به گزارش روسیا الیوم، میقاتی در دیدار با فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی امور پناهندگان تاکید کرد که اولویت این مرحله بازگرداندن پیاپی آوارگان سوریه به کشورشان پس از ثبات اوضاع در سوریه است.

وی بر لزوم هماهنگی کمیساریا و سایر سازمان های بین المللی مرتبط با دولت لبنان برای حل این معضل تاکید کرد و گفت که نباید این پرونده به عنوان عامل فشاری بر لبنان باشد در زمانی که لبنان دیگر توان مالی، خدماتی و سیاسی تحمل پیامدهای این پرونده را ندارد.

از طرفی دیگر گراندی ضمن تقدیر از میزبانی صدها هزار آواره سوری و سایر پناهندگان، گفت که این یک مسئولیتی است که فشار بسیاری برای کشور دارد.

وی تاکید کرد که سازمان ملل به حمایت بشردوستانه از ملت لبنان و هر آنکه در لبنان زندگی می کند، ادامه می دهد و حمایت مستقیم خود از ملت لبنان را افزایش خواهد داد.

وی افزود که کمیساریای عالی امور پناهندگان مسئول پناهندگان است و به جمع آوری منابع بین المللی برای آنها و افرادی که تمایل به بازگشت به سوریه دارند ادامه می دهد.

گراندی ضمن اشاره به همکاری با سوریه برای از میان برداشتن موانع جدی که مانع از بازگشت آوارگان می شود، گفت که پیشرفتی در این پرونده حاصل شده اما همکاری بیشتری برای اطمینان مردم برای تصمیم گیری برای بازگشت وجود دارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا