خبر اولسیاسی

شکایت مجلس عراق از وزیر خارجه بابت خودداری از توضیح درباره تعداد بالای گذرنامه‌های دیپلماتیک

دو عضو کمیسیون پاکدستی مجلس عراق از وزیر امور خارجه این کشور بابت خودداری از پاسخ‌گویی درباره تعداد گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدمت شکایت قضائی کردند.

میدل ایست نیوز: دو عضو کمیسیون پاکدستی مجلس عراق از فواد حسین، وزیر امور خارجه این کشور بابت خودداری از پاسخ‌گویی درباره تعداد گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدمت شکایت قضائی کردند.

به گزارش «الفرات نیوز»، «سروه عبدالواحد» و «هادی السلامی»، دو نماینده و عضو کمیسیون پاکدستی مجلس عراق، در نامه‌ای رسمی خطاب به دادستانی عراق تأکید کردند که در تاریخ 3 نوامبر از وزیر امور خارجه سؤالی شده که وی در مدت قانونی 15 روزه به آن پاسخ نداده است و به این علت از وی شکایت می‌کنند.

آنان تأکید کرده‌اند که از وزیر امور خارجه خواسته بودند که گزارش کاملی درباره تعداد گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدمت و مبنای قانونی صدور هر یک از آنها ارائه کند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

در دادخواست این دو نماینده مجلس تأکید شده که این بی توجهی وزیر امور خارجه به درخواست مجلس در حالی انجام شده که «اطلاعات موجود نشان‌دهنده شمار بسیار بالای این گذرنامه‌ها در حد 45 هزار گذرنامه است».

آنان خواستار پیگیری قضائی شکایتشان توسط دستگاه قضائی شده‌اند.

پیشتر سروه عبدالواحد که از نمایندگان متمایل به افشاگری است در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره این موضوع اظهاراتی مطرح کرد که بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی عراق داشت.

او گفت که بسیاری چهره‌های مطرح شبکه‌های اجتماعی از طریق واسطه‌ها و با پرداخت رشوه گذرنامه دیپلماتیک دریافت کرده‌اند و افزود که این وضعیت چنان افتضاح است که دیگر گذرنامه دیپلماتیک عراق هیچ اعتباری ندارد.

در نیمه اکتبر گذشته، وزارت کشور عراق از صدور حدود 4 هزار گذرنامه دیپلماتیک ظرف در فاصله اکتبر 2021 تا اکتبر 2022 خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا