اقتصادیسیاسی

سفیر امریکا در عراق: از روند مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم/ مسئولیت ما فقط امنیتی نیست

سفیر امریکا در بغداد بر حمایت کشورش از روند مبارزه با فساد در عراق خبر داد و تأکید کرد که خزانه‌داری امریکا با بانک مرکزی عراق برای تقویت شبکه بانکی این کشور همکاری می‌کند.

میدل ایست نیوز: سفیر امریکا در بغداد بر حمایت کشورش از روند مبارزه با فساد در عراق خبر داد و تأکید کرد که خزانه‌داری امریکا با بانک مرکزی عراق برای تقویت شبکه بانکی این کشور همکاری می‌کند.

به گزارش «الموازین نیوز»، «آلینا رومانوسکی» سفیر امریکا در بغداد، گفت که واشنگتن با جدیت از روند مبارزه با فساد در عراق حمایت می‌کند و افزود که خزانه‌داری امریکا با بانک مرکزی عراق برای تضمین رعایت استانداردهای بین‌المللی در شبکه بانکی عراق همکاری می‌کند.

او گفت تقویت بخش خصوصی فرصتی برای آشکار کردن خلاقیت مردم و بهبود وضعیت اشتغال است و افزود که امریکا 30 میلیون دلار کمک بلا عوض برای راه‌اندازی مشاغل خلاقانه در عراق اختصاص داده است.

رومانوسکی افزود که امریکا تجربه خوبی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی دارد و می‌تواند در این عرصه با عراق همکاری کند.

وی تأکید کرد که در گشت‌وگذارهایش در مناطق گوناگون بغداد دیده که «مردم عراق ما را دوست دارند» و افزود که بسیاری از غذاهای عراقی را تجربه کرده و به طور خاص کباب عراقی غذای محبوبش است.

سفیر امریکا گفت که سنت‌های عراقی بسیار زیبا هستند و بسیاری ارزش‌های مشترک میان عراق و امریکا هست که از جمله آنها تأکید بر خانواده و آموزش است و افزود که مبادلات فرهنگی میان دو کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت که مسئولیتش صرفا ابعاد امنیتی ندارد و «ما اینجا هستیم تا زندگی بهتری برای مردم عراق بسازیم و روابطمان ابعاد گسترده‌تری در بخش‌های اقتصادی و آموزشی داشته باشد».

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا