سیاسی

هشدار وزیر دفاع ترکیه به یونان: از مواضع تحریک آمیز اجتناب کنید

وزیر دفاع ترکیه از سیاسیون و نظامیان یونان خواست از مواضع تحریک آمیز و مطالبات غیرمنطقی و غیر قانونی علیه ترکیه اجتناب کنند.

میدل ایست نیوز: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که کشورش سیاست قرار دادن در برابر عمل انجام شده از سوی یونان را نخواهد پذیرفت و گفت: کسی که فردایی بهتر می خواهد، اشتباهات دیروز و امروز را کنار بگذارد.

به گزارش روسیا الیوم، آکار در سخنانی که در نشست سران ارتش و یگان های نیروهای مسلح از طریق کنفرانس ویدیویی ایراد کرد، گفت که یونان همچنان به تحریکات، ادعاها و مطالبات غیرمنطقی و غیر قانونی خود ادامه می دهد.

وزیر دفاع ترکیه از برخی از سیاستمداران و فرماندهان یونان خواست تا برای دستیابی به اهداف داخلی از مواضع تحریک آمیز علیه ترکیه اجتناب کنند و بر لزوم تمرکز آنها (یونانی ها) بر حل و فصل مسائل مورد مناقشه از طریق گفتگو و بهره مندی از تجربیات تاریخی تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته گفته بود: وقتی حرف از موشک تایفون به میان می آید، یونان ضمن احساس ترس اعتراف می کند که این موشک می تواند آتن را هدف قرار دهد.

وی افزوده بود: این موشک قادر به انجام این کار است و چنانچه یونان دست از اقدامات تحریک آمیز برندارد و به رویه خود در خصوص جزایر دریای اژه ادامه دهد، ترکیه ناچار به اقداماتی است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا