سیاسی

ورود نیرو و تجهیزات نظامی ارتش سوریه به حومه شمالی حلب

ارتش سوریه، تجهیزات نظامی و نیروهای جدیدی به مناطق حومه شمالی حلب که تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد، وارد کرد.

میدل ایست نیوز: ارتش سوریه، تجهیزات نظامی و نیروهای جدیدی به مناطق حومه شمالی حلب که تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد، وارد کرد.
به گزارش کردپرس، بر اساس منابع دیدبان حقوق بشر سوریه، این تجهیزات ارسالی شامل خودروهای زرهی، خودروهای حامل نیرو، صدها نظامی و سلاح‌های سبک بود و این تجهیزات نظامی و نیروها در خط مقدم نبرد با مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در حومه شمال و شرق حلب، قرار گرفتند.
همچنین منابع دیده بان حقوق بشر سوریه خبر دادند که در 30 نوامبر گذشته، نیروهای روسی یک پایگاه نظامی جدید در روستای «تل‌جیحان» در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد و ارتش سوریه در حومه شرقی حلب ایجاد کردند و توپخانه‌هایی را در مجاورت این پایگاه تازه تاسیس مستقر کردند.
لازم به ذکر است که روستای «تل‌جیحان» در مجاورت روستای «ابله» در حومه شهر «الباب» در شرق حلب قرار دارد که این روستا در کنترل ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن است و یک پایگاه ارتش ترکیه در این روستا قرار دارد.
بر اساس این اخبار، این اولین بار است که نیروهای روسی در خط مقدم مقابل ارتش ترکیه مستقر می‌شوند و همچنین این بزرگترین تقویت نظامی نیروهای ارتش سوریه از زمان تشدید تنش‌ها توسط ترکیه به مناطق شمالی سوریه از 19 نوامبر است.
منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا