سیاسی

حضور میقاتی و رئیس ستاد ارتش لبنان در مقر فرماندهی نیروهای سازمان ملل

در پی حادثه قتل یک سرباز ایرلندی عضو نیروهای یونیفل، دولت لبنان با همه توان برای جلوگیری از گسترده شدن ابعاد مسئله وارد عمل شده است.

میدل ایست نیوز: در پی حادثه قتل یک سرباز ایرلندی عضو نیروهای سازمان ملل در مرزهای لبنان (یونیفل) دولت لبنان با همه توان برای جلوگیری از گسترده شدن ابعاد مسئله وارد عمل شده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان و «جوزف عون» رئیس ستاد ارتش یک روز پس از حادثه در مقر نیروهای یونیفل در منطقه ناقوره در جنوب لبنان حاضر شدند و با فرمانده نیروهای یونیفل دیدار کردند.

در حالی که حکومت لبنان در آغاز کوشید موضوع را یک سانحه رانندگی وانمود کند، منابع لبنانی تأکید کرده‌اند چند فرد غیر نظامی در جاده صیدا به صور راه را بر خودروی نیروهای یونیفل بسته‌اند و همزمان صدای تیراندازی به گوش رسیده است.

یونیفل با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که یک نیروی حافظ صلح با تابعیت ایرلندی کشته شده و 3 نیروی دیگر نیز در «بیرون منطقه عملیات در جنوب لبنان» زخمی شده‌اند.

منابع لبنانی تأکید کرده که تحقیقات درباره حادثه آغاز شده است و مسئولیت این تحقیقات را اداره اطلاعات ارتش بر عهده گرفته است و در این باره نیروهای سازمان ملل نیز کمک می کنند.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با قاطعیت تأکید کرد که هیچ نقشی در این حادثه نداشته و ضمن تسلیت به نیروهای یونیفل تأکید کرد که حادثه میان ساکنان محلی روستای عقابیه و نیروهای یگان ایرلندی رخ داده و از همه خواست که حزب‌الله را درگیر ماجرا نکنند.

 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا