اجتماعیخبر اول

همزمان شدن فینال جام جهانی و روز ملی قطر و بدرقه طرفداران با جشن و سرور

قطر از شگفت زده کردن جهان با طرح ها و استراتژی های خود دست نمی کشد و این را می توان از همزمان شدن فینال جام جهانی 2022 و روز ملی قطر مصادف با 18 دسامبر متوجه شد.

میدل ایست نیوز: جام جهانی 2022 قطر، فرصتی جهانی برای کشف دو جهان اسلام و عرب از طریق دوحه به وجود آورد، به گونه ای که هر آنکه در این جام جهانی شرکت کرد، به گونه ای از او استقبال شد و امنیت و راحتی را احساس کرد که در هیچ کشور دیگری طی مسابقات ورزشی بزرگی در سطح جام جهانی آن را نیافت.

به گزارش الخلیج آنلاین، این مساله موجب شد طرف های بین المللی مسئول ساماندهی جام جهانی و طرفداران جام جهانی، از برنامه ریزی، ساماندهی و مدیریت قطر تقدیر و تشکر کنند.

قطر اما از شگفت زده کردن جهان با طرح ها و استراتژی های خود دست نمی کشد و این را می توان از همزمان شدن فینال جام جهانی 2022 و روز ملی قطر مصادف با 18 دسامبر متوجه شد؛ روزی که امسال با شعار «وحدت ما منبع قدرت ماست» نامگذاری شد.

از مهم ترین نتایج برگزاری جام جهانی در یک کشور عربی می توان به آشنایی درست با تاریخ منطقه و ایجاد ارتباط بشری و آشنایی با فرهنگ و مردم کشورهای دیگر به دور از سیاست ها و بدون حاشیه است.

همزمان شدن فینال جام جهانی 2022 و جشن های روز ملی قطر، دلیلی واضح بر احساسات برادرانه و انسانی و تجلیل از طرفداران جام جهانی و مشارکت دادن آنها در شادی و سرور و جشن تا آخرین لحظه از حضورشان در کشور قطر است.

این همزمانی نشان دهنده تصویری درخشان و شرافتمندانه از رهبران قطر و حکمت و دور اندیشی آنها است که جشن های ورزشی را با جشن های روز ملی همزمان کرده اند و این تاکیدی بر جایگاه بلند ورزش در استراتژی قطر است.

جام جهانی در یک کشور عربی به اهداف خود دست یافت به گونه ای که می بینیم غربی ها از فرهنگ قطر و فرهنگ عربی تاثیر پذیرفتند و این را می توان از احساسات مثبت غربی ها نسبت به قطر متوجه شد.

طرفداران جام جهانی با فرهنگ قطر آشنا شدند و مشاهده شد که بسیاری از طرفداران لباس های مخصوص عربی به تن می کردند و رقص ها و موسیقی های سنتی را تقلید می کردند.

خانواده های قطری استقبال و میزبانی و کرم خود را نیز به طرفداران نشان دادند و از آنها با انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها استقبال کردند.

بسیاری از طرفداران میهمان خانواده های قطری بودند و از خوان کرم آنها بهره بردند و بر سر سفره آنها نشستند.

از طرفی دیگر همزمان شدن جشن پایانی جام جهانی و روز ملی قطر، پیامی بلندمرتبه و عمیق به همراه داشت.

شادی و جشن روز ملی قطر، برافراشته شدن پرچم و منتشر شدن موسیقی اصیل قطری و همزمان شدن آن با فینال جام جهانی 2022 و پس از آن جشن قهرمانی، صحنه منحصر به فردی را در جای جای قطر به وجود می آورد.

ورزش اهمیت زیادی برای سران و ملت قطر دارد به گونه ای که بسیاری از فعالیت های ورزشی همزمان با جشن های ملی برگزار می شود و این تاکید دیگری بر جایگاه والای ورزش در استراتژی قطر است.

همزمان شدن فینال جام جهانی 2022 و جشن قهرمانان و روز ملی قطر نشات گرفته از ارزشهای والای قطری ها نیز است زیرا اقدامی زیباتر از بدرقه طرفداران جام جهانی قطر با جشن روز ملی قطر نیست.

این همزمانی تاکیدی بر جایگاه رفیع دیگران نزد قطری ها به عنوان میهمان است و کمترین کاری که در تکریم میهمان انجام می شود این است که او احساس کند در منزل خود و با خانواده و عزیزانش است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا