خبر اولسیاسی

سیاست یک بام و دو هوای مقامات اقلیم کردستان در قبال تظاهرات کردها در ایران و فرانسه

در حالی که مقامات اقلیم کردستان عراق در پی جان باختن مهسا امینی، از تظاهرات در ایران حمایت کرده بودند، این بار و در پی تظاهرات کردها در فرانسه، خواستار خویشتنداری و عدم استفاده از خشونت شدند.

میدل ایست نیوز: مقامات اقلیم کردستان عراق در رابطه با کردها و تظاهرات آنها در ایران و فرانسه سیاست یک بام و دو هوا را دنبال می کنند.

به گزارش رووداو، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در پی حادثه قتل شهروندان کرد در فرانسه، کردهای فرانسه را به خویشتن داری و عدم استفاده از خشونت فراخواند.

وی در توئیتی ضمن ابراز نگرانی شدید از حمله به کردها در پاریس و اعلام همبستگی با خانواده قربانیان، از کردهای فرانسه خواست خویشتنداری کرده و به استفاده از خشونت روی نیاورند.

بارزانی تاکید کرد که اطمینان دارد شرکای فرانسوی نهایت تلاش خود را برای حمایت از کردها در سراسر کشور و محاکمه عاملان این حمله خواهند کرد.

تظاهرات در پاریس در اعتراض به حمله مسلحانه که منجر به کشته شدن سه کرد در پاریس شده است شکل گرفته و معترضان خواستار اقدامات بیشتر برای حمایت از شهروندان شده اند.

پیش از این و در روز گذشته نیز دولت اقلیم کردستان این حمله را به شدت محکوم کرده بود و از کردهای فرانسه خواسته بود آرامش خود را حفظ و خویشتنداری کنند.

این در حالی است که پیشتر و در قضیه جان باختن مهسا امینی، دختر کرد اهل ایران مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان و پدر مسرور بارزانی طی تماسی تلفنی خانواده امینی، درگذشت مهسا امینی را تسلیت گفته بود.

وی در این تماس تلفنی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقق عدالت در پرونده درگذشت این دختر کرد، بر همدردی خود با خانواده امینی تاکید کرده بود.

بارزانی سپس با انتشار توئیتی از تظاهرات در ایران در پی جان باختن مهسا امینی حمایت کرده بود.

بارزانی در این توئیت بخشی از شعر ابوالقاسم الشابی، شاعر آزادیخواه تونسی را منتشر کرده بود که در آن آمده است: اگر ملتی روزی زندگی دوباره را بخواهد، قضا و قدر چاره ای جز تسلیم نخواهد داشت، و شب حتما روز خواهد شد، و همه ی بندها باید که بشکنند، هر آنکه رویای کوهپیمایی نداشته باشد، تا ابد بین صخره های کوهپایه خواهد زیست.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا