اقتصادی

عراق یک و نیم میلیون هکتار را به کشت گندم اختصاص می‌دهد

عراق در حال آماده سازی برای کاشت بیش از یک و نیم میلیون هکتار گندم است که 61 درصد از این مساحت در اراضی بیابانی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: عراق در حال آماده سازی برای کاشت بیش از یک و نیم میلیون هکتار گندم است که 61 درصد از این مساحت در اراضی بیابانی خواهد بود.

به گزارش «یس نیوز» «عباس العلیاوی» وزیر کشاورزی عراق گفت: برنامه وزارت برای این فصل، افزایش سطح زیر کشت گندم در راستای تامین امنیت غذایی بود. شرایط امروز دنیا وزارتخانه را ملزم می سازد تا طرحی جایگزین برای رفع کمبود آب تهیه کند که موجب کاهش 50 درصدی مصرف آب در کشاورزی شود.

وی افزود: طرح جایگزین، رفتن به سمت کشت اراضی بیابانی بود که از طریق چاه آبیاری می شوند و با همکاری وزارت منابع آب این مساحت به یک میلیون هکتار هکتار افزایش یافت. زمین هایی که با آب های سطحی آبیاری می شوند نیز پس از کاهش به 375 هزار هکتار رسید.

العلیاوی ادامه داد: فصل جاری تاکنون امیدوارکننده است، زیرا افزایش بارندگی این وزارتخانه را قادر ساخت تا اجازه افزایش کشت 250 هزار هکتاری را از وزارت منابع آبی دریافت کند.

بدین ترتیب مشخص می شود که بیش از 1.5 میلیون هکتار برای کشت گندم اختصاص می یابد که می تواند به برداشت بیش از 5 میلیون تن گندم در آوریل سال آینده بینجامد که در این صورت تجربه خودکفایی در تولید گندم در سالهای 2018-2020 تکرار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا