سیاسی

کنعانی: عادی سازی روابط با اسرائیل کمکی به امنیت و ثبات منطقه و قضیه فلسطین نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره عادی‌سازی روابط اسرائیل با عربستان گفت: توسعه مناسبات و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با این رژیم کمکی به ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند و کمکی هم به احقاق حقوق ملت فلسطین نخواهد کرد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که در اجلاس «بغداد ۲» در اردن برای گفت‌وگوها بین ایران و مذاکره‌کننده ارشد اروپایی فرصتی فراهم شد و نشست مهمی بین امیرعبداللهیان با بورل با حضور باقری و مورا برگزار شد.

کعانی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته افزود که در این نشست دو ساعته در خصوص همه مسائل مرتبط با توافق رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و جزئیات مجددا مرور شد. جمع‌بندی مشترک این گفت‌وگو این بود که مسیر برای رسیدن به گام‌های نهایی ادامه یابد. جزئیات مجددا در این نشست مورد مرور و تبادل نظر قرار گرفت. توافق همچنان روی میز است و پنجره به سمت توافق از سوی ایران باز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد که متاسفانه رویکرد دولت آمریکا همچنان رویکرد توأم با سرگردانی و عدم تصمیم است. رویکرد آمریکا دوگانه و متعارض است و مواضع آنها منفی است و رفتارشان و پیغام‌هایی که از سوی واسطه ها می‌دهند چیز دیگر است.

وی اظهار داشت که اگر اقدام سازنده‌ای از سوی طرف مقابل صورت بگیرد زمینه برای جمع‌بندی توافق و از سرگیری اجرای آن وجود دارد.

عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره عادی‌سازی روابط اسرائیل با عربستان گفت: توسعه مناسبات و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با این رژیم کمکی به ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند و کمکی هم به احقاق حقوق ملت فلسطین نخواهد کرد.

ناصر کنعانی گفت که ایران و عربستان در خصوص استمرار رویکرد مثبت و سازنده اتفاق نظر دارند.

وی افزود که شرایط برای ایجاد دور جدیدی از گفت‌وگوها میان ایران و عربستان سعودی مهیاست و ما از این شرایط استقبال می‌کنیم.

ترور شهید سلیمانی

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره نقش داشتن «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشین عراق در ترور شهید سلیمانی، گفت: هیچ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم.

وی بیان کرد که پیگیری ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی در ابعاد مختلف در حال پیگیری است و دولت آمریکا و مشخصا عامل و مسؤول اصلی این ترور ناجوانمردانه و اقدام تروریستی غیرقانونی در خاک عراق می‌دانیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود که ما بر مسؤولیت دولت آمریکا تأکید و این دولت را پاسخگو دانسته و پاسخگو خواهیم کرد و اقدامات خود را تا زمانی دولت آمریکا پاسخگو باشند ادامه خواهیم داد و از همه روش‌های قانونی و مشروع و شناخته‌شده استفاده خواهیم کرد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا