سیاسی

چاوش اوغلو: گام بعدی دیدار با وزیر خارجه سوریه است

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که گام بعدی در گفت‌وگوها با مقامات سوریه برگزاری دیداری در سطح وزرای خارجه است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که گام بعدی در گفت‌وگوها با مقامات سوریه برگزاری دیداری در سطح وزرای خارجه است.

به گزارش «آناتولی»، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، در «نشست ارزیابی پایان سال» در وزارت خارجه این کشور در آنکارا گفت که حکومت سوریه به بازگشت شهروندان سوریه‌ای به کشورشان تمایل دارد و افزود که مهم است که این روند به صورت مثبت برای تضمین سلامت آنان انجام شود.

وی درباره دیدار وزرای دفاع و مسئولان دستگاه‌های امنیتی ترکیه و سوریه در مسکو نیز گفت که قدم بعدی در نقشه راه ترسیم‌شده برگزاری دیداری در سطح وزرای خارجه است هرچند تأکید کرد که زمان‌بندی مشخصی برای چنین دیداری تنظیم نشده است.

او گفت که همچنین زمان مشخصی برای دیدار سه‌جانبه سران کشورها هم تعیین نشده است و ماه ژانویه برای چنین دیدارهای بسیار زود است.

وی نشست روز گذشته در مسکو را «مفید» خواند و گفت که هماهنگی با حکومت سوریه برای رسیدن به راه حل سیاسی جهت صلح و ثبات دائمی در این کشور ضرورت دارد.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که مشارکت منافع حکومت سوریه و مخالفان معتدل درباره اجرای نقشه راهی جهت صلح اهمیت دارد.

شب گذشته، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای تاکید کرد که وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در مسکو در فضایی سازنده دیدار کردند.

خلوصی اکار، وزیر دفاع ترکیه و هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه با سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه و علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و رؤسای سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه در مسکو دیدار کردند.

در این بیانیه آمده است که بحران سوریه و مشکل پناهندگان و تلاش های مشترک در مبارزه با همه تشکیلات تروریستی در سوریه در این نشست ها بررسی شد.

در پی این نشست، بر تداوم نشست های سه جانبه برای تضمین ثبات و حفظ آن در سوریه و کل منطقه تاکید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا