خبر اولسیاسی

ابوفدک: عاملان ترور شهید سلیمانی خواب راحتی نخواهند داشت

جانشین الحشد الشعبی با تاکید بر اینکه انتقام شهید سلیمانی و ابوالمهدی برگردن های ما خواهد بود، تصریح کرد: رئیس جمهور جنایتکار آمریکا، صهیونیست ها و کسانی که آنها را کمک می کردند هیچ وقت نخواهند توانست به راحتی بخوابند.

میدل ایست نیوز: مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

ابو فدک المحمداوی جانشین حشدالشعبی در ابتدای این مراسم گفت: در همه مراحل و اتفاقات عراق حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی داشت. درست است که مهم ترین محور و دغدغه این شهید بزرگوار فلسطین بود اما ایشان هیچگاه از مسئله مقاومت در لبنان غافل نشد و غم عراق را نیز داشت.

وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم سلیمانی برای آزاد شدن عراق از تروریست های تکفیری، افزود: شهید سلیمانی همواره تلاش می کرد عراق کشوری آزاد باشد و مستقل اداره شود.

جانشین حشد الشعبی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس رهبری مقاومت عراق را بر عهده داشت، همچنین بعد از آن که سوریه مورد هجمه قرار گرفت به آنجا رفت و مجاهدت های زیادی را انجام داد.

وی گفت: مبارزات شهید سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت قهرمانانه بود و ایشان به خاطر این مبارزات بارها مورد تهدید قرار گرفته بود.

جانشین الحشد الشعبی تصریح کرد: دشمنان توافق کردند که با انقلاب اسلامی مقابله کنند علیرغم وجود اختلاف میان دو قطب سرمایه داری و کمونیست؛ این دو قطب توافق کردند که همه نیازهای رژیم صدام را تامین کنند از جمله تامین هواپیما و جنگنده اطلاعات و موارد لازم دیگر بعد از آن ملت عراق را محاصره کردند و مردم عراق دچار گرسنگی شدند.

ابوفدک افزود: پس از آن مرحله نابودی همه امکانات عراق فرا رسید اعم از کشاورزی و راه ها و… . این مسایل باعث شد ملت عراق برای مقابله با رژیم سابق عراق انتفاضه شعبانیه را انجام دهد پس از آن مرحله اشغال عراق فرا رسید.

جانشین الحشد الشعبی تصریح کرد: درست است که مهمترین محور مورد توجه شهید سلیمانی مسأله فلسطین است اما هیچ گاه این مسأله باعث نشد که ایشان از مسأله مقاومت در لبنان غفلت کند و غصه عراق را در دل داشت و همواره تلاش می‌کرد عراق توسط عراقی‌ها اداره شود.

ابوفدک گفت: ایشان به همراه شهید ابوالمهدی المهندس رهبری مقاومت عراق را در پیش گرفتند و این مسأله بار دیگر زمانی که کشور سوریه عزیز در معرض فتنه قرار گرفت تکرار شد.

وی افزود: به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی به سوریه رفتیم سپس اتفاقاتی افتاد که نمی خواهیم الان به آن اشاره کنم، مبارزات شهید سلیمانی مبارزات قهرمانان بود و بارها تهدید شد و در معرض شهادت قرار گرفت روزهای بسیار سختی را در سوریه شاهد بود، همه جهان تلاش کردند و تصمیم گرفتند کشور سوریه تنها در سه ماه سرنگون شود.

جانشین الحشد الشعبی تصریح کرد: من در مقابل ملت ایران و خداوند گواهی می دهم که عزیمت شهید سلیمانی به یک طرف و آن توطئه در طرفی دیگر قرار داشت و با همان همتی که مقاومت را در عراق رهبری کرد در لبنان به مبارزه پرداخت همه این صحنه ها و میدان ها ایشان را از مساله یمن غافل نکرد و هیچ روزی ایشان مسأله اشغالگری در افغانستان را فراموش نکرد.

وی گفت: هیچ وقت نمی توانم در این دقایق محدود شخصیت شهید سلیمانی را توصیف کنم اما به یاد دارم هنگامی که فتوای مبارک حضرت آیت الله سیستانی صادر شد و در خصوص جهاد کفائی فتوا صادر کردند در آن لحظه شهید سلیمانی به حضور آیت الله سیستانی رفتند و از ایشان اجازه خواستند در کنار دیگران برای دفاع از عراق و مقدسات آن دفاع کنند و ایشان در آن لحظه پیام حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی را به آیت الله سیستانی رساندند که اداره عراق با نظرات ایشان خواهد بود.

ابوفدک افزود: در واقع ایشان برای مبارزه با دشمنان و داعش شب و روز نمی شناخت، حاج قاسم یکی از محور های اساسی پیروزی بود و آیت الله سیستانی ایشان را در کنار شخصیت شهید ابومهدی المهندس عامل پیروزی نامیدند.

وی تصریح کرد: شهید ابومهدی می گفت من سرباز شهید سلیمانی هستم و همچنین شهید سلیمانی می فرمودند من افتخار می کنم سربازی نزد ابومهدی هستم؛ تواضع و شجاعت تنها صفت این شهیدان نبود من یار شهید سلیمانی برای روزها و سالهای طولانی بودم.

ابوفدک به خاطره‌ای از شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی ۴ روز قبل از شهادتشان به من گفتند آقای ابوفدک از زمانی که سنم ۱۳ سال بود نماز شب می خواندم و هنگامی که به سن ۱۵ سالگی رسیدم دو رکعت نماز دیگر به جز نماز شب می خواندم به من گفتند آقای ابو فدک حداقل در روز ۲۵۰۰ بار صلوات می فرستم.

وی با بیان اینکه شجاعت و قهرمانی شهید ابومهدی و شهید سلیمانی تبعات مختلفی دارد، تصریح کرد: اولین مورد، اخلاص آنها برای خدا بود و محور دوم اطاعت از مرجعیت و حضرت آقا بود؛ حضرت آقا نه تنها رهبر جمهوری اسلامی ایران بلکه رهبر و پیشوای جهان اسلام است و حضرت آیت‌الله سیستانی نعمت دیگری است که خداوند به ما در عراق عطا کرد. باید بدانیم که یکی از اسرار موفقیت شهدای ما پیروی از ولایت فقیه و مرجعیت بود.

ابوفدک گفت:‌ در واقع اقدام رژیم صهیونسیتی و آمریکایی ها در به شهادت رساندن این شهدا گویای شکست آنها در مقابل این شخصیت ها بود.

جانشین الحشد الشعبی با تاکید بر اینکه انتقام شهید سلیمانی و ابوالمهدی برگردن های ما خواهد بود، تصریح کرد: رئیس جمهور جنایتکار آمریکا، صهیونیست ها و کسانی که آنها را کمک می کردند هیچ وقت نخواهند توانست به راحتی بخوابند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا