سیاسی

شرایط نامساعد جوی، مانع تداوم عملیات ضد تروریستی نیروی هوایی عراق

ارتش عراق تاکید کرد که شرایط نامساعد جوی مانع از پرواز بالگردها و جنگنده های عراقی برای تعقیب عناصر داعش شده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ارتش عراق تاکید کرد که شرایط نامساعد جوی مانع از پرواز بالگردها و جنگنده های عراقی برای تعقیب عناصر داعش براساس طرح اخیر در این خصوص، شده است.

به گزارش العربی الجدید، در پی نابسامانی امنیتی در استان های کرکوک و دیالی در ماه گذشته، فرماندهان امنیتی عراق، بازنگری گسترده ای در طرح های اطلاعاتی برای رصد تحرکات بقایای گروه تروریستی داعش انجام دادند.

فرماندهان امنیتی عراق طرح استراتژیک میدانی جدیدی برای تحرکات ارتش مبتنی بر داده های اطلاعاتی و حملات سریع به عناصر تروریستی وضع کردند اما شرایط نامساعد جوی بر اجرای این استراتژیک تاثیر گذاشت.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای امنیتی به عملیات پیش دستانه خود علیه داعش و افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی ادامه می دهند.

وی افزود که اکثر مناطق صعب العبور و پناهگاه هایی که داعش از آنها استفاده می کند، در مرزهای عراق با اقلیم کردستان و در دیالی در تیررس نیروی هوایی عراق است.

الخفاجی اشاره کرد که وضعیت ناپایدار و نامساعد جوی همراه با باران و مه که از ابتدای سال جاری آغاز شده، مانع از تداوم عملیات نیروی هوایی ارتش عراق شده است.

وی گفت که نخست وزیر عراق بر فعالسازی تلاش اطلاعاتی و امنیتی و ارزیابی مجدد طرح های امنیتی و اطلاعاتی متناسب با حجم تهدید تروریستی و لزوم وضع رویکردی جدید و توانایی های فنی بالا و تحلیل جدید عملیات برای تضمین عدم تکرار تخلفات امنیتی و تاثیر آن بر صلح و امنیت جامعه تاکید کرد.

یک افسر در ارتش عراق نیز به العربی الجدید گفت که تاثیر شرایط نامساعد جوی بر فعالیت نیروی هوایی، با تقویت حضور نظامی در مناطق شکننده در برخی استان ها جبران شد.

وی با اشاره به اینکه عناصر داعش با سوء استفاده از شرایط جوی به دنبال انجام حملات جدید هستند، بر وضع طرح های کافی برای جلوگیری از حملات با تقویت حضور میدانی تاکید کرد و توضیح داد که هماهنگی اطلاعاتی با نیروهای ارتش، قدرت تحرک و انجام حملات را از داعش سلب کرده است.

ارتش عراق اخیرا به بازاستقرار نیروهای خود در استان هایی که شاهد نابسامانی امنیتی بوده، پرداخته است.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیشتر به فرماندهان امنیتی دستور آمادگی و بازبینی طرح های نظامی را داده بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا