خبر اولسیاسی

السودانی عبارت خلیج عربی را پس از تذکر ایران اصلاح کرد؟

نخست وزیر عراق پس از اعتراض ایران به عبارت خلیج عربی، این واژه را در بیانیه خود به زبان عربی اصلاح کرد اما در بیانیه او به زبان انگلیسی همچنان عبارت خلیج عربی مشاهده می شود.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای جام ملت های خلیج که امسال در بصره آغاز شد را تحت عنوان «جام خلیج عربی» افتتاح کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، استفاده السودانی از عبارت خلیج عربی واکنش مقامات ایرانی را در پی داشت.

پیش از السودانی نیز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از این عبارت برای خوشامدگویی به شهروندان شورای همکاری استفاده کرده بود.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز صبح گفت که سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت امور خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.

امیرعبداللهیان، در واکنش به استفاده از عنوان خلیج عربی توسط مقامات عراقی افزود که آقای السودانی در مطلبی که در فضای مجازی اخیراً منتشر کردند این مساله را اصلاح کردند.

با مراجعه به حساب تلگرامی محمد شیاع السودانی، مشاهده شد که السودانی پست خود را اصلاح کرده و عبارت «کأس الخلیج العربی» را به «کأس الخلیج العربية» تغییر داده است.

این در حالی است که واژه العربیه معمولا در عبارت «دول الخلیج العربية» (کشورهای عربی خلیج) استفاده می شود.

نکته جالب توجه این است که عبارت «خلیج عربی» در بیانیه تلگرام السودانی به زبان انگلیسی اصلاح نشده و همچنان عبارت Arabian Gulf درج شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا