اقتصادیخبر اولسیاسی

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت برق عراق و شرکت زیمنس آلمان

وزارت برق عراق و شرکت زیمنس یادداشت تفاهمی برای ارائه نقشه راه توسعه شبکه برق عراق و استفاده بهینه از گاز استخراج‌شده با نفت امضا کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق و شرکت زیمنس یادداشت تفاهمی برای ارائه نقشه راه توسعه شبکه برق عراق و استفاده بهینه از گاز استخراج‌شده با نفت امضا کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، امروز در حاشیه سفر رسمی «محمد شیاع السودانی» به آلمان، «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق و «کریستین بروخ»، مدیر عامل شرکت زیمنس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این بیانیه افزوده که این تفاهم‌نامه دربردارنده بخش‌های اصلی است که نقشه راه توسعه شبکه برق عراق را در پی دارد و به موجب آن شرکت زیمنس برنامه کاملی برای شبکه برق عراق تهیه می‌کند که شامل حل مشکلات فعلی و ساخت نیروگاه‌های جدید است.

به موجب این تفاهم‌نامه زیمنس همچنین طرحی برای استفاده بهینه عراق از گاز استخراج‌شده با نفت به منظور تقویت تولید برق ارائه می‌کند.

همچنین دو طرف توافق‌نامه‌ای بلندمدت برای سرویس و نوسازی واحد تولید برق فعال در عراق که شرکت زیمنس پیش از آن ساخته امضا کردند.

توافقات عراق و زیمنس همچنین شامل اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی و بادی و ساخت ایستگاه‌های مبدل در سراسر عراق و همچنین آموزش تکنسین‌های وزارت برق عراق و انتقال تجارب می‌شود.

همزمان خبرگزاری رویترز، به نقل از وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که کریستین بروخ مدیرعامل زیمنس انرژی با زیاد علی وزیر برق عراق برای افزایش تولید برق به میزان ۱۱ گیگاوات تفاهمنامه ای امضا کرده است.

روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در مراسم امضای این تفاهمنامه با حضور فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در برلین گفته است که عراق در سال های آتی سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت انرژی خواهد کرد و زیمنس انرژی نقش مهمی در این امر خواهد داشت.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، که شب گذشته وارد برلین شد امروز با رئیس جمهور و وزیر هماهنگی اقتصادی و صدر اعظم آلمان دیدار کرد و از آغاز روابط راهبردی عراق و آلمان خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا