اجتماعیخبر اولسیاسی

دعوت از شیخ الازهر برای سفر به عراق

رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق در دیدار با شیخ الازهر از وی برای سفر به عراق دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق در دیدار با شیخ الازهر از وی برای سفر به عراق دعوت کرد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «مشعان الخزرجی» رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق، در سفر به مصر با شیخ «احمد الطیب» شیخ  الازهر دیدار و از وی مجددا برای سفر به عراق دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، شیخ الازهر در این دیدار ضمن تبریک به الخزرجی بابت آغاز مسئولیتش تأکید کرد که الازهر روابطی تاریخی با عراق در عرصه‌های گوناگون آموزشی و فرهنگی دارد و کتاب‌های درسی معمول در الازهر سرشار از تلاش‌های علمی عالمان عراقی است.

الخزرجی نیز در این دیدار امام الازهر را یک چهره مهم علمی و دینی خواند که همواره برای وحدت کشورهای عربی و اسلامی و گسترش صلح و رواداری تلاش کرده و از همکاری علمی الازهر با دانشجویان عراقی قدردانی کرد.

وی گفت که ملت و حکومت عراق همگی مشتاق سفر شیخ الازهر به این کشور هستند و افزود که مردم عراق اهتمام جدی به این موضوع دارند تا در اولین فرصت ممکن این دیدار انجام شود.

شیخ الازهر نیز تأکید کرد که مشتاق انجام این سفر به کشوری است که برای همه اعراب و مسلمانان اهمیت ویژه‌ای دارد و نقش مهمی در حفظ هویت و تقویت فرهنگ اسلامی و عربی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که سفرش به عراق گام مهمی در مسیر وحدت امت اسلامی باشد.

در مارس سال 2021، دعوتنامه رسمی نخست وزیر و رئیس مجلس عراق به شیخ الازهر تحویل داده شد. در ژوئیه همان سال شیخ الازهر اعلام کرد که در آینده بسیار نزدیک به عراق سفر خواهد کرد. اما این سفر به علت حوادث پس از انتخابات 2021 در عراق به تعویق افتاد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا