اقتصادی

45 درصد از اماراتی ها برای دوران بازنشستگی پس‌انداز نمی کنند

مطالعه ای که توسط شرکت «Friends Provident International» انجام شد نشان داد که 45 درصد از ساکنان امارات هنوز برای دوران بازنشستگی شروع به پس انداز نکرده اند.

میدل ایست نیوز: مطالعه ای که توسط شرکت «Friends Provident International» انجام شد نشان داد که 45 درصد از ساکنان امارات هنوز برای دوران بازنشستگی شروع به پس انداز نکرده اند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بر اساس مطالعه منتشر شده توسط شرکت «Friends Provident International» حدود 44 درصد از مردم امارات انتظار دارند با رسیدن به سن 55 سالگی بازنشسته شوند، و 63 درصد نیز به سن 60 سالگی امید دارند.

این مطالعه نشان داد که 40 درصد از ساکنان امارات تنها 10 سال قبل از بازنشستگی شروع به پس انداز پول خود می کنند.

«باس کومان» مدیرعامل و مدیر دارایی‌های شرکت سهامی عام «DHF Capital» اظهار داشت: نرخ پایین سواد اقتصادی در امارات، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای افزایش سطح سواد مالی و همگامی با کشورهای توسعه یافته در این زمینه را می طلبد.

وی افزود: نرخ  سواد اقتصادی در کشورهایی مانند دانمارک، نروژ، سوئد، کانادا، بریتانیا، آلمان، استرالیا و فنلاند از 63 تا 71 درصد متغیر است.

طبق همین بررسی، 35 درصد از مردان امارات اطلاعات لازم برای پس انداز مالی دارند، این آمار در میان زنان این کشور 30 درصد است.

امارات متحده عربی اخیراً مجموعه ای از اقدامات را با هدف آموزش اقتصادی مردم خود انجام داده و در سال 2020 ابتکاری را برای حمایت از شهروندان و افزایش توانایی آنها برای کمک به رشد اقتصادی کشور آغاز کرده است.

یک نظرسنجی درخصوص سواد اقتصادی مردم امارات در سال 2019 نشان داد که 43 درصد از افراد در سنین 16 تا 24 سال مهارت کافی برای مدیریت پول خود را ندارند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا