سیاسی

تأکید رؤسای جمهور ایران و آذربایجان بر حفظ روابط دوستانه دو کشور

رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود تأکید کرد که نباید گذاشت روابط دو کشور تحت تأثیر القائات بدخواهان قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود تأکید کرد که نباید گذاشت روابط دو کشور تحت تأثیر القائات بدخواهان قرار گیرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران، «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران در گفت وگوی تلفنی با «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان مراتب تسلیت دولت و ملت ایران بابت حادثه سفارت آذربایجان در تهران را به وی ابلاغ کرد.

رئیسی با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه، با ملت و دولت آذربایجان ابراز همدردی کرد.

رئیس جمهوری ایران همچنین با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان بر پیوند‌های فرهنگی و تاریخی ناگسستنی بنیان نهاده شده است، اظهار داشت: دولت‌های ایران و آذربایجان، اجازه نمی‌دهند روابط فیمابین تحت تاثیر القائات بدخواهان دو ملت قرار گیرد.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از ابراز همدردی و تسلیت همتی ایرانی به دولت و مردم کشورش تصریح کرد: این یک جنایت غیرمنتظره بود ولی همکاری دو کشور در این زمینه باید چنان باشد که کسی به بهانه چنین حوادثی فرصت اخلال در روابط دوستانه دو کشور را پیدا نکند.

صبح روز جمعه (27 ژانویه)، یک فرد با سلاح کلاشنیکوف به سفارت آذربایجان در تهران حمله کرد. در این حمله یک مأمور امنیت سفارت جان باخت.

ایران انگیزه مهاجم را کاملا شخصی دانسته، اما مقامات آذربایجان از جمله رئیس جمهور این کشور از این حادثه به عنوان یک «حمله تروریستی» یاد کرده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا