سیاسی

السودانی مشاور خود در قانون اساسی را تعیین کرد

نخست وزیر عراق حسن الیاسری را به عنوان مشاور خود در امور قانون اساسی تعیین کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق حسن الیاسری را به عنوان مشاور خود در امور قانون اساسی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر نخست وزیری عراق امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق «حسن نعمت الیاسری» را به عنوان مشاور خود در امور قانون اساسی تعیین کرد.

این بیانیه می افزاید: الیاسری کار خود را با برگزاری جلسات و گفت وگو با نمایندگان دولت و پارلمان و نیز رایزنی با دستگاه قضا به منظور ترسیم ویژگی های نقشه راه برای انجام اصلاحات قانون اساسی آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام به عنوان تعهد دولت برای اجرای برخی از مفاد برنامه وزارتی که در تاریخ 27 اکتبر 2022 به تصویب پارلمان رسید و بر اساس توافق جناح‌های سیاسی بر لزوم انجام اصلاحات قانون اساسی صورت گرفت تا از تکرار بن بست های سیاسی که در مقاطع مختلف به ویژه در دوره اخیر رخ داده است جلوگیری شود.

این بیانیه می افزاید: این اقدام تلاشی از جانب دولت است تا اقدامات بخش های دولتی، مطابق با تصمیمات قبلی دادگاه عالی فدرال و مواضع شورای عالی قضایی، که شامل درخواست اصلاحات قانون اساسی است، هموار شود. همچنین این اقدام نشان دهنده حمایت دولت از افکار عمومی در عراق پیرامون نیاز حقیقی به انجام این اصلاحات است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا