اقتصادی

بیش از 4 هزار ثبت شرکت تجاری در سال 2022 در عربستان

طبق آمار رسمی وزارت بازرگانی عربستان، 4 هزار و 115 ثبت شرکت تجاری خارجی طی سال 2022 در این کشور انجام شده است.

میدل ایست نیوز: طبق آمار رسمی وزارت بازرگانی عربستان، 4 هزار و 115 ثبت شرکت تجاری خارجی طی سال 2022 در این کشور انجام شده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت بازرگانی عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد تعداد ثبت شرکت های تجاری کشورهای عربی منطقه در عربستان طی سال 2022 بالغ بر 365 شرکت بوده است.

این منبع افزود: آمارها نشان می‌دهد که فروش تجهیزات ورزشی و ماهیگیری و دوچرخه در صدر فهرست بیشترین فعالیت‌های شرکت‌های کشورهای عربی منطقه قرار دارد و پس از آن، فعالیت خرده‌فروشی پوشاک ورزشی است.

همچنین تعداد شرکت های تجاری خارجی ثبت شده طی همین سال بالغ بر سه هزار و 750 شرکت بوده که فعالیت های ساختمانی در صدر فهرست مهمترین فعالیت‌های شرکت‌های خارجی است.

وزارت بازرگانی عربستان از 19 ژانویه جاری، از مسیر جدید شرکت در این کشور خبر داد. این مسیر برای رسیدگی به ابعادی از چالش‌های پیش روی بخش تجاری در ضمن رویه‌های بین‌المللی با مشارکت بسیاری از طرف های خصوصی و دولتی و استفاده از تجارب بین المللی و نظرات نهادهای حرفه ای، سازمان های بین المللی و دفاتر مشاوره تخصصی ایجاد شده است.

این وزارتخانه بر نقش این مسیر در توانمندسازی شرکت‌ها برای رشد و گسترش، رسیدگی به چالش‌ها و همگامی با تحولات اقتصادی در تمام سطوح، به منظور تحقق اهداف چشم‌انداز 2030 عربستان تاکید کرد.

دولت عربستان مصمم است از ابتدای سال 2024 قرارداد با هر شرکت خارجی یا مؤسسه تجاری که دفتر مرکزی منطقه‌ای در کشوری غیر از کشور خود دارد را متوقف کند و این شامل هرگونه قرارداد با نهادها، مؤسسات و صندوق‌های وابسته به دولت یا یکی از نمایندگی های آن می‌شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا