سیاسی

دوحه میزبان سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم

پایتخت قطر سومین نشست هماهنگی مبارزه با تروریسم را برای بررسی موضوعات مرتبط با این پدیده و جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز میزبانی می کند.

میدل ایست نیوز: پایتخت قطر سومین نشست هماهنگی مبارزه با تروریسم را برای بررسی موضوعات مرتبط با این پدیده و جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز میزبانی می کند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل و دفتر برنامه سازمان ملل در مشارکت پارلمانی در پیشگیری و مبارزه با تروریسم که در دوحه مستقر است، با همکاری پارلمان قطر، امروز دوشنبه سومین نشست هماهنگی مبارزه با تروریسم را برگزار می کند.

این نشست که با مشارکت نمایندگانی از گروه ها و انجمن های پارلمانی منطقه ای و جهانی همراه است، به دنبال بررسی فعالیت ها و اقدامات اجرا شده توسط پارلمان ها از جمله همکاری با دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل است.

در این نشست همچنین موضوعات دارای اولویت و تمرکز جغرافیایی برای اقدامات احتمالی آتی مجامع پارلمانی در مورد مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در حاشیه این نشست نیز گفت و گوهای پارلمانی پیرامون امنیت مرزها در زمینه مقابله با تروریسم، که به دنبال درک بهتر چارچوب حقوقی بین المللی برای پیشگیری و مبارزه با تروریسم است، و نیز ارزیابی سیاست های ملی مربوطه، در نظر گرفتن شیوه های کارآمد فعلی، و بحث پیرامون نقش مجامع پارلمانی در این زمینه خواهد بود.

گفتنی است اولین نشست هماهنگی انجمن های پارلمانی برای مبارزه با تروریسم نیز در دسامبر 2021 در دوحه قطر و دومین نشست در ژوئن گذشته در ناپل ایتالیا برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا