سیاسی

انتقال دسته جمعی 68 اسیر فلسطینی در زندان النقب

باشگاه اسرای فلسطینی گفت اداره زندان صحرایی النقب همچنان به سوء استفاده از حقوق 68 اسیر فلسطینی در بند 6 ادامه می دهد و روند انتقال دسته جمعی را علیه آن ها اجرا می کند و نیازهای اولیه آنها از جمله پتو و لباس را از آن ها سلب می کند.

میدل ایست نیوز: باشگاه اسرای فلسطینی گفت اداره زندان صحرایی النقب همچنان به سوء استفاده از حقوق 68 اسیر فلسطینی در بند 6 ادامه می دهد و روند انتقال دسته جمعی را علیه آن ها اجرا می کند و نیازهای اولیه آنها از جمله پتو و لباس را از آن ها سلب می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) باشگاه اسرای فلسطینی روز شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: 60 زندانی از روز 28 ژانویه گذشته تحت اقدامات سرکوبگرانه قرار گرفتند و تا به امروز نتوانسته اند حمام کنند و مدیریت زندان نیز از خروج آنها به حیاط زندان «الفوره» جلوگیری می کند و نیروهای سرکوبگر به طور عمدی به این بخش یورش می برند.

در این بیانیه آمده است: زندانیان در این فصل سال از سرمای شدید رنج می برند؛ زیرا زندان در بیابان واقع شده است، و زندانیان تنها پتوهایی دارند که آن ها را از سرمای شدید محافظت نمی کند.

باشگاه اسرا افزود: با توجه به اینکه تعدادی از زندانیان سالخورده و بیمار هستند، این اداره عمداً غذای خام به زندانیان می دهد و مقدار نان نیز نصف مقدار مورد نیاز است.

علی‌رغم تلاش‌هایی که چند روزی است برای پایان دادن به انتقال زندانیان و رنج های آنان ادامه دارد، این اداره همچنان به سیاست سوء استفاده از آنها ادامه می‌دهد و به خواسته‌های زندانیان پاسخی نمی‌دهد.

باشگاه اسرا مدیریت زندان را مسئول سرنوشت زندانیان دانست و از مقامات مربوطه و در رأس آنان صلیب سرخ خواست تا برای پایان دادن به رنج آن ها فورا وارد عمل شوند.

گفتنی است این 68 زندانی در ژانویه گذشته مورد اقدامات سرکوبگرانه قرار گرفتند و اداره زندان پس از تعرض و آزار و اذیت آنها از بند 8 به بند 6 منتقل شدند که همزمان با سرکوب زندانیان در چندین بخش، در زندان‌های عوفر، مجدو، الدامون و زندان النقب بود.

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا