اقتصادیخبر اول

آسوشیتد پرس: توافق واشنگتن و بغداد کاهش ارزش دینار را متوقف کرد

کاهش ارزش دینار عراق در مقابل دلار امریکا که به شکل بی سابقه ای در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود، پس از حصول توافق میان بغداد و واشنگتن، متوقف شد.

میدل ایست نیوز: کاهش ارزش دینار عراق در مقابل دلار امریکا که به شکل بی سابقه ای در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود، پس از حصول توافق میان بغداد و واشنگتن برسر مهار بحران قاچاق دلار به خارج از کشور، متوقف شد.

به گزارش «بغداد الیوم» خبرگزاری آسوشیتد پرس با اشاره به نشستی ک هفته گذشته میان مسئولان عراقی و امریکایی در آنکارا برگزار شد اعلام کرد: سقوط تند دینار عراق طی دوره گذشته پس از دیدار میان هیئتی از بانک مرکزی عراق و مسئولان خزانه داری امریکا متوقف شد.

این منبع افزود: طرف آمریکایی در جریان اصلاحات و اقدامات دولت و بانک مرکزی عراق برای تعهد این کشور به تحریم‌های اعمال شده توسط امریکا علیه کشورهای منطقه از جمله سوریه و ایران قرار گرفت. همچنین «برایان نلسون» دستیار مدیر خزانه داری امریکا از تعهد مقامات بغداد برای بهبود سطح همکاری خود با اقدامات ایالات متحده تمجید کرد.

این منبع خاطرنشان کرد با نتایج نشستی که در آنکارا برگزار شد، نرخ مبادله دینار در برابر دلار امریکا برای اولین بار طی چند روز گذشته انتظارات برای ثبات طی روزهای آینده را شاهد بود و افزود: مقامات عراقی همچنان به برنامه های خود برای اعزام هیئتی به واشنگتن ادامه می دهند و انتظار می رود این هیئت هفته جاری به منظور حل ریشه ای بحران وارد امریکا شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا