اقتصادیسیاسی

ادامه فروش ارز با نرخ 1320 دینار در فرودگاه بغداد

بانک رافدین عراق از ادامه فروش دلار به مسافران عراقی در فرودگاه بغداد با نرخ 1320 دینار خبر داد.

میدل ایست نیوز: بانک الرافدین عراق از ادامه فروش دلار به مسافران عراقی در فرودگاه بغداد با نرخ 1320 دینار خبر داد.

به گزارش «بغداد الیوم» بانک الرافدین عراق در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد به فروش دلار به مسافران در خروجی های فرودگاه بین المللی بغداد و با نرخ رسمی 1320 که توسط بانک مرکزی تعیین شده ادامه می دهد.

پیش از این وزرات دارایی عراق به بانک های دولتی این کشور دستور داده بود نرخ جدیدی دلار را مبنا قرار دهند.

وزارت دارایی عراق در بیانیه ای افزود: در راستای اجرای تصمیمات جلسه هیئت دولت در خصوص تصویب نرخ ارز (دلار) و با پیگیری جدی «طیف سامی محمد» وزیر دارایی، این وزارتخانه به بانک های الرافدین و الرشید دستور داد تا نرخ جدید دلار در برابر دینار عراق را مبنا قرار دهند.

این بیانیه می افزاید: این دو بانک برای تقویت ارزش پول ملی در برابر دلار با تسهیل اقدامات و دستیابی به ثبات در نرخ ارز، اقداماتی را برای فروش دلار در خروجی های فرودگاه بین المللی بغداد با نرخ 1320 دینار در هر دلار آغاز کردند.

این اقدام برای برداشتن بار از دوش شهروندان و در راستای برنامه دولت، وزارت دارایی و بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ ارز به شرح زیر است: نرخ 1300 دینار برای هر دلار برای خرید دلار از وزارت دارایی، 1310 دینار به ازای هر دلار، قیمت فروش دلار به بانک ها از طریق بستر الکترونیکی و 1320 دینار به ازای هر دلار، قیمت فروش دلار در بانک ها و مؤسسات مالی غیر بانکی به خریدار نهایی.

این گام در چارچوب اقدامات اجرایی برنامه وزارت دارایی و سیاست ترسیم شده آن در راستای توسعه بخش بانکی و مالی در عراق است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا