سیاسی

نشست هیئت اتحادیه بین المجالس عرب و پارلمان سوریه در دمشق

هیئت اتحادیه بین المجالس عرب پس از سفر به دمشق و دیدار با بشار اسد، نشستی با پارلمان این کشور برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت اتحادیه بین المجالس عرب پس از سفر به دمشق و دیدار با بشار اسد، نشستی با پارلمان این کشور برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در این نشست گفت: ورود شما به سوریه را خوش آمد می گوییم؛ شما میهمان نیستید بلکه شما اهل سوریه و برادران ما هستید.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و رئیس فعلی اتحادیه بین المجالس عرب نیز گفت: ما اکنون در دمشق که عزیز دل های تمام مردم عرب است حضور داریم تا بر حمایت از سوریه و ایستادن کنار آن و مردمش و ارائه تمام امکانات و عبور از موانع و نیز تسلیت بابت قربانیان زلزله اخیر تاکید کنیم.

وی افزود: ما از سوریه بی نیاز نیستیم و سوریه نیز از محیط عربی خود که ما آرزوی بازگشت به آن را داریم بی نیاز نیست.

«روحی فتوحی» رئیس پارلمان فلسطین نیز گفت که این دیدار نمایانگر بازگشت جامعه عربی به سوریه، قلب تپنده عرب است.

«احمد الصفدی» رئیس پارلمان اردن نیز در این نشست گفت: از آمدن به سوریه بسیار خوشحالیم و من سلام مردم اردن را به مردم بزرگ سوریه می رسانم. سوریه برای همه عرب ها است.

همچنین «حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر تاکید کرد که پیوندی تاریخی میان مصر و سوریه وجود دارد و ما اینجا در کشور خود و میان مردم خود هستیم.

عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان لیبی گفت: ما آمده ایم تا بر همبستگی خود با سوریه تاکید کنیم و به غرب می گوییم تحریم ها را علیه سوریه لغو کنید.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا