خبر اولسیاسی

بررسی برنامه‌های دولت عراق در دیدار السودانی و گوترش

نخست وزیر عراق در دیدار دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که ملت عراق با وحدت خود بر تروریسم پیروز شدند و عراق امروز کلید حل بسیاری از مسائل منطقه است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که ملت عراق با وحدت خود بر تروریسم پیروز شدند و عراق امروز کلید حل بسیاری از مسائل منطقه است.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» در دیدار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، روابط عراق و سازمان ملل و چشم‌اندازهای همکاری در پرونده آوارگان و مبارزه با تغییرات زیست‌محیطی و تثبیت فرهنگ حقوق بشر و تقویت توسعه پایدار و نقش پیشگام عراق در کاهش تنش‌های منطقه‌ای را بررسی کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار از نقش دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق در کمک به این کشور در مراحل گوناگون قدردانی و تأکید کرد که عراق بحران سیاسی را پشت سر گذاشته و تمرکز خود را بر چالش های اقتصادی و زیست‌محیطی گذاشته است.

او گفت که پیروزی بر داعش نتیجه هم‌بستگی و وحدت ملت عراق و ایمانشان به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بود و این پیروزی باعث شد که عراق امروز کلید حل بسیاری از بحران‌های منطقه باشد و نقش سازنده‌ای در حل و فصل بحران‌ها بر عهده بگیرد.

در این دیدار برنامه‌های دولت عراق برای استفاده از ظرفیت جوانان در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و تلاش دولت برای متنوع کردن منابع اقتصادی و ایجاد شراکت‌های اقتصادی متعدد در روابط خارجی بررسی شد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار سفر خود به عراق را متفاوت خواند و بر حمایت جامعه بین‌المللی از عراق در برابر چالش‌های زیست‌محیطی تأکید کرد و اولویت‌بندی دولت و تمرکز بر مبارزه با فساد را شایسته تحسین خواند و تلاش‌هایش برای بازگشت آوارگان به سکونتگاه‌هایشان را شجاعانه دانست.

گوترش افزود که سازمان ملل آماده کمک به عراق در برابر چالش‌هاست و نسبت به اقدامات دولت عراق در عرصه‌های گوناگون ابراز خوش‌بینی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا