اقتصادیسیاسی

همکاری در عرصه انرژی‌های پاک محور مذاکرات نخست وزیر ایتالیا و رئیس امارات

رئیس امارات در دیدار نخست وزیر ایتالیا روابط دوجانبه و مناسبات بین المللی و همکاری در عرصه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس امارات در دیدار نخست وزیر ایتالیا روابط دوجانبه و مناسبات بین المللی و همکاری در عرصه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحد عربی روز شنبه در کاخ الشاطئ ابوظبی با «جورجا ملونی» نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد.

محمد بن زاید در این دیدار ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ایتالیا در سفر اولش به امارات، ، ابراز امیدواری کرد که این سفر انگیزه ای قوی برای توسعه روابط دو کشور دوست باشد.

دو طرف در این دیدار راه های همکاری و فرصت های موجود برای ایجاد مشارکت های راهبردی بین دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری و نیز امنیت انرژی های تجدید پذیر و فناوری های پاک، رشد مداوم و همچنین مقابله با پیامده ای تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی صنعت و فناوری های پیشرو و دیگر ابعاد مورد توجه مشترک بررسی شد.

بن زاید و ملونی به برخی از موضوعات و تحولات در عرصه آب و هوا و بین الملل و نیز تبادل آرا در مورد موضوعات مهم مشترک پرداختند و تاکید کردند که گفت و گو و اتخاذ راه حل دیپلماتیک، راه حل رسیدگی به بحران ها و موضوعات مختلف و تقویت ثبات و امنیت و تحقق آینده ای بهتر برای نسل های فعلی و آینده است.

در این نشست همچنین بر اهمیت کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP 28) که امسال امارات میزبانی آن را برعهده دارد، صحبت شد.

رئیس امارات با اشاره به تمایل کشورش به توسعه و پیشرفت به گونه ای که در خدمت منافع دو کشور باشد، تاکید کرد که روابط امارات و ایتالیا عمیق است و مشارکت های قوی و مهمی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امارات از صلح، همکاری و حل و فصل بحران ها از طریق گفت و گو و روش های دیپلماتیک حمایت می کند، بر آمادگی کامل خود برای همکاری با ایتالیا در این زمینه و در هر موضوعی که به ثبات و توسعه در منطقه و جهان منجر شود، تاکید کرد.

بن زاید ادامه داد: امارات متحده عربی میزبان کنفرانس طرفین آب و هوا COP 28 در پایان سال جاری خواهد بود و من مشتاقانه منتظر مشارکت فعال و تأثیرگذار ایتالیا هستم، به ویژه که ایتالیا علاقه زیادی به موضوع تغییر اقلیم دارد و به دنبال رسیدن به چشم انداز کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از افزایش گرمای زمین تا سال 2050 است که همان موعد امارات برای تحقق این هدف است.

نخست وزیر ایتالیا نیز بر تمایل کشورش به تقویت روابط و همکاری مشترک با امارات در راستای تامین منافع دو کشور و کمک به تحکیم ارکان امنیت و ثبات در جهان تاکید کرد و به همگرایی دو کشور پیرامون برخی از مضوعات مهم مشترک به ویژه مربوط به حل بحران ها و درگیری ها بهه شیوه های صلح آمیز و از طریق گفت و گو اشاره کرد.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا