سیاسی

ترکیه و کشورهای عربی حمله اسرائیل به جنین را به شدت محکوم کردند

ترکیه و کشورهای عربی طی بیانیه هایی اقدامات خشونت آمیز و حملات رو به افزایش شهرک نشینان و حمله خونبار شب گذشته اسرائیل به جنین را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: ترکیه و قطر طی بیانیه هایی اقدامات خشونت آمیز و حملات رو به افزایش شهرک نشینان و حمله خونبار شب گذشته اسرائیل به جنین را محکوم کردند.

به گزارش «آناتولی»، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد که حملات نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین که منجر به شهادت چند فلسطینی و ایجاد رعب و وحشت توسط شهرک نشینان علیه ساکنان روستای حواره شد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این بیانیه توضیح داد که اقدامات خشونت آمیز و حملات اسرائیل باعث افزایش تنش در منطقه شده و آسیب های زیادی به تلاش های بین المللی در راستای کاهش تنش ها همزمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان وارد کرده است.

در این بیانیه آمده که ترکیه خواستار توقف این حملات و جلوگیری از خشونت است و اسرائیل را به رفتار مسئولانه و حکیمانه فرامی خواند.

وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد و آن را ادامه جنایات پیاپی و برنامه‌ریزی‌شده علیه ملت فلسطین و نقض صریح قوانین بین‌المللی دانست.

در این بیانیه نسبت به از کنترل خارج شدن وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی در پی تنش اسرائیل هشدار داده شده و از جامعه بین‌المللی خواسته شده که برای توقف فوری اقدامات اسرائیل اقدام کند.

همزمان وزارت خارجه مصر نیز ضمن محکوم کردن این حمله خواستار اقدام فوری امریکا و اروپا و سازمان ملل برای توقف این‌گونه حملات شد.

مصر تأکید کرد که با سیاست حملات مکرر اسرائیل به مناطق فلسطینی کاملا مخالف است و تأکید کرد که این حملات پیامدهای خطرناکی در عرصه امنیتی و انسانی خواهد داشت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه مشابهی این حمله را محکوم کرد و خواستار توقف فوری تنش شد.

 روز سه شنبه در جریان حملات نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری 6 فلسطینی شهید و 26 نفر زخمی شدند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا