خبر اولسیاسی

سخنگوی دولت عراق: وزیر دفاع امریکا حامل پیامی از جانب بایدن برای سران عراق بود

سخنگوی دولت عراق با تأکید بر اینکه سفر وزیر دفاع امریکا به بغداد با موافقت قبلی دولت این کشور بوده خبر داد که وی در این سفر حامل پیامی از جانب رئیس جمهور امریکا بود.

میدل ایست نیوز: سخنگوی دولت عراق با تأکید بر اینکه سفر وزیر دفاع امریکا به بغداد با موافقت قبلی دولت این کشور بوده خبر داد که وی در این سفر حامل پیامی از جانب رئیس جمهور امریکا بود.

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تأکید کرد که سفر «لوید آستین» به عراق سفری رسمی و علنی و با اطلاع و موافقت دولت عراق بوده و سفری نامنتظره نبوده است.

او گفت که به موجب پروتکل‌های معمول، امریکا یک هفته پیش هماهنگی‌های لازم برای این سفر را انجام داده بود.

العوادی افزود که در دیدار وزیر دفاع امریکا با السودانی گسترش چشم‌اندازهای همکاری راهبردی دو کشور بررسی شد.

وی تأکید کرد که وزیر دفاع امریکا حامل پیامی از رئیس جمهور این کشور به رهبران عراق درباره امیدواری‌اش به ثبات و آرامش در عراق بود.

سخنگوی دولت عراق افزود که نخست‌وزیر عراق تاکنون بارها بر این اصل تأکید کرده که عراق نیازی به نیروهای رزمی خارجی ندارد و همکاری‌های دو کشور باید متمرکز بر آموزش و تقویت نیروهای عراقی و همکاری اطلاعاتی در مبارزه با داعش باشد.

وی ادامه داد که السودانی در دیدار آستین تأکید کرده که روش دولتش حفظ توازن در روابط خارجی بر اساس اصل احترام متقابل و تلاش برای تقویت منافع مشترک است.

پیش از این وزارت دفاع امریکا، با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که «لوید آستین» در دیدار با نخست وزیر عراق بر پایبندی امریکا و ائتلاف بین‌المللی به ارائه مشورت و کمک و افزایش توانمندی نیروهای امنیتی عراق به منظور تضمین شکست دائم داعش «که به دعوت دولت عراق انجام می‌شود» تأکید کرد.

آستین همچنین پیشرفت چشمگیر نیروهای عراقی و نقش پیشگام آنان در مبارزه با داعش را شایسته تحسین دانست و بر اهمیت ادامه روند بازگشت آوارگان و اسرای داعش از مناطق شمال شرق سوریه تأکید کرد.

همچنین بر اساس این بیانیه وزیر دفاع امریکا و نخست‌وزیر عراق بر پایبندی خود به همکاری دفاعی بلندمدت به عنوان محور اصلی شراکت راهبردی و فراگیر امریکا و عراق تأکید کردند.

وزیر دفاع امریکا همچنین از عراق برای حضور در گفت‌وگوهای مشترک دفاعی که زیر نظر دفتر وزیر دفاع در چارچوب توافق راهبردی دو کشور به منظور پیشبرد شراکت دفاعی عراق و امریکا برگزار می‌شود دعوت کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا