اجتماعیسیاسی

ایجاد کمپ های اجباری برای معتادان در عراق

وزیر کشور عراق تاکید کرد که هیئت دولت ایجاد کمپ های اجباری برای مصرف کنندگان مواد مخدر را تصویب کرده است.

میدل ایست نیوز: «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق تاکید کرد که هیئت دولت ایجاد کمپ های اجباری برای مصرف کنندگان مواد مخدر را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الشمری در نشستی گفت ‌وگو محور با حضور تعدادی از شخصیت‌ های اجتماعی از جمله شیوخ و افراد سرشناس عشایر عراق، اساتید دانشگاه، پژوهشگران حقوق، جامعه ‌شناسی و روان ‌شناسی، نهادهای دولتی، پارلمانی، و قضایی و رسانه ها، برای بررسی آسیب های مواد مخدر و روان گردان ها شرکت کرد.

الشمری در این نشست تاکید کرد که وزارت کشور عراق اقدامات متعددی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها انجام داده که از جمله آنها می توان به اخذ مجوز از هیأت دولت برای ایجاد کمپ های اجباری مخصوص مصرف کنندگان مواد مخدر و انجام تغییرات اساسی در مدیریت مبارزه با مواد مخدر از طریق تجدید ساختار و سازماندهی اشاره کرد.

وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: در کار این مدیریت علاوه بر ادامه روند کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر، نتایج خوبی حاصل شده است.

وی در عین حال تاکید کرد که تمام این اقدامات و تلاش های مشترک از جانب نهادهای جامعه و افراد سرشناس و بزرگان عشایر و کمپین های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از سوی رسانه ها، آثاری روشن در کاهش خرید و فروش و استفاده مواد مخدر دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا