اجتماعیاقتصادی

تسهیلات اقلیم کردستان عراق برای استقبال از گردشگران نوروزی

سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که آماده استقبال از گردشگران در ایام نوروز است و ورود گردشگران به این منطقه را تسهیل می کند.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق از ورود گردشگران برای گذراندن ایام عید نوروز و فصل بهار در اقلیم کردستان استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری رووداو، ابراهیم عبدالمجید، مدیر واحد رسانه ای سازمان گردشگری اقلیم کردستان گفت که آمادگی هایی در همه ادارات گردشگری در استان ها و واحدهای اداری مستقل برای استقبال از گردشگران صورت گرفته و از آنها در ایست بازرسی ها استقبال خواهد شد.

علاوه بر استقبال از گردشگران در ایست بازرسی ها، سازمان گردشگری اقلیم کردستان، راهنمایی و توضیحاتی درباره مناطق سیاسی، هتل ها و رستوران ها در اقلیم کردستان ارائه می دهد.

عبدالمجید با اشاره به هماهنگی خوب با ایست بازرسی ها در اقلیم کردستان، گفت که گردشگران که سال های گذشته از استان های عراق به اقلیم کردستان می آمدند، مدت زیادی را در ایست بازرسی ها معطل می شدند اما در حال حاضر اقدامات برای ورود آنها به سرعت تسهیل می شود.

وی اشاره کرد که شمار گردشگرانی که از استان های دیگر برای عید نوروز به اقلیم کردستان می آیند سالانه افزایش می یابد.

این مقام مسئول در سازمان گردشگری اقلیم کردستان اظهار داشت که در مناطق گردشگری، دستورالعمل هایی درخصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و نظافت و عدم رها کردن زباله در آن منتشر شده است.

مدیر واحد رسانه ای سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق گفت که جشن های عید نوروز در اربیل و سلیمانیه با هماهنگی با این سازمان برگزار می شود و جشن هایی نیز توسط بخش خصوصی برپا می شود.

وی افزود که این سازمان جشن هایی به همین مناسبت در زاخو و سوران برپا می کند.

براساس بیانیه سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق، سال گذشته بیش از 6 میلیون گردشگر از اقلیم کردستان بازدید کردند که اکثر آنها از استان های مرکز و جنوب عراق بودند.

منبع
رووداو عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا