اقتصادی

رویترز: خرید 78 هواپیمای بوئینگ توسط عربستان

عربستان 78 هواپیمای 787 دریم لاینر ساخت شرکت امریکایی بوئینگ را به قیمت حدود 37 میلیارد دلار برای دو شرکت هواپیمایی خود خواهد خرید.

میدل ایست نیوز: رویترز گزارش داد عربستان 78 فروند هواپیمای 787 دریم لاینر ساخت شرکت امریکایی بوئینگ را به قیمت حدود 37 میلیارد دلار برای دو شرکت هواپیمایی خود خواهد خرید.

به گزارش «الخلیج آنلاین» رویترز شب گذشته اعلام کرد این قرارداد به خطوط هوایی عربستان و شرکت هواپیمایی ملی جدید ریاض تعلق خواهد گرفت.

این منبع افزود: انتظار می رود این دو شرکت هواپیمایی در مجموع 78 فروند هواپیمای بوئینگ 787 بخرند و گزینه هایی برای 43 فروند دیگر نیز داشته باشند.

این خبر پس از آن منتشر شد که «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان یکشنبه گذشته از تاسیس شرکت هواپیمایی ریاض خبر داد که تا سال 2030 به بیش از 100 مقصد در سراسر جهان خدمات رسانی خواهد کرد.

همچنین انتظار می رود این خط هوایی جدید 20 میلیارد دلار به رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی عربستان بیافزاید و بیش از 200 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

شنبه گذشته، وال استریت ژورنال گزارش داد که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در آستانه انعقاد قراردادی برای خرید تعداد زیادی هواپیمای تجاری بوئینگ برای یک شرکت هواپیمایی جدید سعودی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا