سیاسی

تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

استرالیا تحریم های جدیدی علیه ایران به بهانه حمایت این کشور از ناآرامی های اخیر و ارائه پهپاد به روسیه اعمال کرد.

میدل ایست نیوز: دولت استرالیا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از ناآرامی های اخیر و همچنین به بهانه ادعای ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه خبر داد.

به گزارش فارس، دولت فدرال استرالیا دوشنبه اعلام کرد تحریم‌های مالی هدفمند به سبک ماگنیتسکی و ممنوعیت سفر را علیه 14 فرد دیگر و همچنین تحریم‌های مالی علیه 14 نهاد ایرانی مسئول «نقض حقوق بشر» در ایران اعمال می‌کند.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا در اظهاراتی گفت «چهار عضو پلیس اخلاقی» ایران که به ادعای او در ارتباط با «بازداشت و بدرفتاری» با مهسا امینی مسئول بودند، جزو افرادی هستند که هدف تحریم قرار گرفتند.

به گزارش ای‌بی‌سی، همچنین تحریم‌هایی علیه 13 فرد و یک نهاد اعمال شده که دولت استرالیا مدعی است در ساخت و تامین پهپاد به روسیه مشارکت دارند.

تحریم‌های مذکور ممنوعیت سفر به استرالیا و مسدود شدن دارایی‌های 16 نفر از جمله «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و شماری از مقامات ارشد نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج را شامل می‌شود.

پیشتر وزارت خارجه ایران سفیر استرالیا در تهران را به دلیل آنچه دخالت دولت این کشور در امور داخلی ایران و اتخاذ معیارهای دوگانه عنوان شده، به وزارت خارجه ایران فراخوانده بود.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا