خبر اولسیاسی

الاعرجی: خطر داعش همچنان باقیست و جامعه جهانی را تهدید می کند

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با فرمانده عالی نیروهای ائتلاف ناتو در اروپا تاکید کرد که خطر داعش همچنان ادامه دارد و جامعه جهانی و صلح جهانی را تهدید می کند.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز سه شنبه در دیدار با سپهبد «کریستوفر جی کاولی» فرمانده عالی نیروهای ائتلاف ناتو در اروپا و هیئت همراهش و با حضور سپهبد «جیووانی ماریا اینوچی» فرمانده نیروهای ناتو در عراق تاکید کرد که خطر داعش همچنان ادامه دارد و جامعه جهانی و صلح جهانی را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این دیدار با بررسی اقدامات نیروهای ناتو در عراق، ادامه همکاری ها در زمینه مشاوره و آموزش و گسترش فعالیت در زمینه آموزش پلیس فدرال عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین پرونده ها و موضوعات مورد علاقه مشترک و نیز پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین و تأثیر آن بر منطقه و جهان بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که تداوم جنگ روسیه و اوکراین بر بحران های بسیاری از کشورها سایه افکنده است.

وی همچنین بر اهمیت تکیه بر گفت و گو و مذاکره برای حل بحران های بین المللی تأکید کرد.

الاعرجی خاطرنشان کرد: عراق به دنبال بهره مندی از تخصص ناتو برای توسعه توانمندی های نیروهای امنیتی خود است.

وی گفت که خطرات تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و جامعه جهانی و صلح جهانی را تهدید می کند.

مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت همکاری با ناتو در زمینه اطلاعات و امنیت سایبری به نحوی که توانایی های عراق را در این زمینه توسعه دهد، تاکید کرد.

فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف در اروپا نیز از تمایل ناتو برای همکاری با سرویس‌های امنیتی عراق در زمینه آموزش، مشاوره و ارتقای ظرفیت ‌ها به ویژه آموزش نیروهای عراقی در حوزه امنیت سایبری خبر داد.

وی همچنین از قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق برای بازدید از مقر ناتو در بروکسل به منظور تقویت همکاری‌ های مشترک دعوت کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا