اقتصادیسیاسی

اعتراضات معیشتی در لبنان

نظامیان بازنشسته و فعالان مدنی لبنان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی و نرخ بالای دلار در برابر لیره، در مرکز بیروت، پایتخت لبنان تظاهرات کردند.

میدل ایست نیوز: نظامیان بازنشسته و فعالان مدنی لبنان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی و نرخ بالای دلار در برابر لیره، در مرکز بیروت، پایتخت لبنان تظاهرات کردند.

به گزارش «الجزیره» شرکت کنندگان در این تظاهرات که در مقابل ساختمان پارلمان این کشور تحصن کردند، مرجعیت سیاسی و بانک مرکزی را مسئول بحران ها و فروپاشی کشور در سطوح مختلف دانستند.

معترضان خواستار افزایش حقوق متناسب با افزایش قیمت کالاها و سقوط ارزش پول ملی شدند و همچنین خواستار افزایش خدمات درمانی، کمک هزینه تحصیلی و کمک های اجتماعی برای کارکنان شدند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز از تشدید درگیری بین تظاهر کنندگان و گروه ضد شورش پس از تلاش معترضان برای برداشتن سیم خاردار منتهی به ورودی السرایا در میدان ریاض الصلح خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند.

نرخ دلار در بازار موازی (سیاه) لبنان پس از آن که مدت کوتاهی به 105 هزار لیره کاهش یافت، به بیش از 140 هزار لیره لبنان رسید.

از سال 2019، لبنانی ‌ها از بحران اقتصادی شدید بی‌سابقه ‌ای رنج می‌برند که منجر به سقوط بی ‌سابقه ارزش لیره و همچنین کمبود سوخت و دارو و سقوط قدرت خرید شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا