سیاسی

تأکید شورای انتقالی جنوب یمن بر پیگیری استقلال منطقه جنوبی

شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که به هیچ توافقی میان عربستان و گروه انصارالله که به منطقه جنوب لطمه بزند، پایبند نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: شورای انتقالی جنوب یمن گفت که به هیچ توافقی میان عربستان و گروه انصارالله که به منطقه جنوب لطمه بزند، پایبند نخواهد بود.

به گزارش «اسپوتنيك عربي»، شورای انتقالی جنوب با انتشار بیانیه ای اظهار کرد که به هیچ توافقی از جنبه اداری و امنیتی و امور مربوط به مشارکت در منابع، پایبند نخواهد بود.

این شورا به این موضوع هم اشاره کرد که عربستان باعث کناره گیری تمام صاحب نظران و افراد ذی ربط در این گفت و گوها شده است.

در عین حال این شورا تاکید کرد که اگر مذاکرات محدود به تمدید آتش بس باشد و صرفا به نگرانی های امنیتی عربستان سعودی بپردازد، قطعا از مذاکرات حمایت خواهد کرد.

این شورا درباره سناریوهای پیش روی یمن بعد از جنگ نیز گفت که در پی «بازگشت به وضعیت پیش از 1990، یعنی زمان تقسیم یمن به دو منطقه شمالی و جنوبی» است.

«رشاد العلیمی»، رئیس شورای رهبری یمن در پایان فوریه گذشته اعلام کرده بود که از گفت و گوهای جاری بین عربستان سعودی و گروه انصارالله با میانجی گری عمان حمایت کرده و هرگونه توافق نامه برای اتمام درگیری در یمن بین طرف های یمنی خواهد بود و عربستان نقشی در آن ندارد.

گروه انصارالله از سپتامبر 2014 بر بیشتر استان های مرکز و شمال یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور تسلط دارد.

ائتلاف نظامی عربی هم به رهبری عربستان سعودی در 26 مارس سال 2015 تلاش کرد طی یک سری عملیات نظامی با حمایت از ارتش یمن این مناطق را از گروه انصارالله بازپس گیرد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا