اقتصادی

برنامه عراق برای تولید 50 درصد داروهای وارداتی

مشاور نخست وزیر عراق از برنامه هایی برای تولید 50 درصد داروهای وارداتی خبر داد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق از برنامه هایی برای تولید 50 درصد داروهای وارداتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «حمودی اللامی» مشاور نخست وزیر عراق در امور صنایع دارویی گفت که آغاز طرح بومی سازی صنعت دارو از اولین لحظه تشکیل کابینه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: بسیاری از سرمایه گذاران برای ایجاد کارخانه های داروسازی در عراق تمایل دارند.

اللامی تصریح کرد: علاوه بر شرکت داروسازی سامراء، 24 کارخانه داروسازی خصوصی در عراق وجود دارد؛ همچنین یک شرکت مشترک عربی که آنتی بیوتیک تولید می کند، شروع به انجام طرح هایی برای توسعه برنامه های خود، افزودن خطوط تولید و بهبود وضعیت تولید خود علاوه بر  24 کارخانه در حال ساخت کرده است.

وی افزود: با توجه به تصمیماتی که اخیرا برای بومی سازی صنعت دارو اتخاذ شده است، تماس هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته و طی هفته های آینده، قرارداد انتقال فناوری به صورت مرحله ای و طی دو سال امضاء خواهد شد.

اللامی تاکید کرد که شرکت داروسازی سامراء چندین دهه است که با کیفیت بالا کار می کند.

وی ادامه داد: داروهای شرکت سامراء و کارخانجات ملی قابل رقابت با داروهای وارداتی نیستند، به ویژه آنکه این داروها از شرکت های بی کیفیت وارد می شود.

اللامی گفت: نخست وزیر تاکید کرد که حجم واردات دارو سالانه بیش از سه میلیارد دلار است.

وی افزود: عراق در حال حاضر 10 درصد نیاز داروی خود را تولید می کند و بر اساس طرح ملی، تولید دارو ظرف یک سال، دو برابر و نیز ظرف دو سال به 40 درصد می رسد و با ادامه این طرح به تولید 50 درصد از نیاز دارویی کشور می رسیم.

اللامی در پایان افزود: افزایش تولید دارو موجب صرفه جویی در هزینه های هنگفت و ایجاد فرصت های شغلی برای هزاران نفر از جوانان بیکار می شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا