اقتصادیخبر اولسیاسی

جزئیات طرح «جاده توسعه» عراق: 1190 کیلومتر جاده و راه‌آهن برای اتصال فاو به ترکیه

وزارت حمل و نقل عراق ضمن اشاره به اتخاذ سیستم اروپایی در طرح «جاده توسعه» برای اتصال بندر فاو به ترکیه، از تصویب مسیرهای پیشنهادی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق ضمن اشاره به اتخاذ سیستم اروپایی در طرح «جاده توسعه» برای اتصال بندر فاو به ترکیه، از تصویب مسیرهای پیشنهادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت حمل و نقل پس از اخذ موافقت در خصوص مسیر پیشنهادی برای «جاده توسعه» در دو قسمت بزرگراه زمینی و راه آهن سریع السیر برای حمل و نقل مسافر و کالا از بندر بزرگ فاو به ترکیه، در حال بررسی آماده سازی طرح های این جاده است.

در این بیانیه آمده است: این مسیر از بندر بزرگ فاو به ترکیه شروع و به شبکه مواصلاتی اروپایی متصل می شود.

این بیانیه می افزاید: خط راه آهن از بندر بزرگ فاو به سمت شمال آغاز می شود که ظرفیت آن در فاز اول به 3.5 میلیون کانتینر و 22 میلیون تن کالاهای فله ای، و در فاز دوم به 7.5 میلیون کانتینر و 33 میلیون تن کالا افزایش خواهد یافت.

این بیانیه تاکید می کند: این مسیرها ها علاوه بر دارا بودن استراحتگاه برای مسافران و سایر نقاط برای تخلیه و بارگیری، تحت نظارت خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: خط ریلی برای قطار مسافربری سریع السیر با سرعت اسمی 300 کیلومتر در ساعت و ظرفیت 13.8 میلیون مسافر در سال خواهد بود.

قطار دیگر نیز با سرعت 130 تا 140 کیلومتر در ساعت به حمل بار اختصاص دارد؛ این قطار با برق حرکت می کند و از 9 استان عبور می کند.

این بیانیه می افزاید: سیستم حمل و نقلی که در این طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سیستم اروپایی با هدف ادامه حرکت جهانی قطار بدون توقف و با در نظر گرفتن سفرهای میلیونی است.

طبق بیانیه وزارت حمل و نقل عراق، بزرگراه زمینی نیز دو طرفه به طول 1190 کیلومتر خواهد بود که از بندر فاو شروع و از مناطق کویری می گذرد؛ زیرا این راه برای کامیون ها در نظر گرفته شده و نیازی به عبور آن از شهرها نیست.

سه شنبه گذشته، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که پروژه توسعه «جاده توسعه» بین عراق و ترکیه، شرق را به غرب متصل می کند.

یک شرکت ایتالیایی طراحی های اولیه و مسیرهای پیشنهادی این طرح را انجام داده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا