اجتماعیاقتصادی

افزایش 347 درصدی سفر گردشگران خارجی به قطر در ژانویه و فوریه امسال

 تعداد گردشگرانی که قطر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند در ژانویه و فوریه 2023 در مقایسه با همین برهه در سال گذشته 347 درصد افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: تعداد گردشگرانی که قطر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند در ژانویه و فوریه 2023 در مقایسه با همین برهه در سال گذشته 347 درصد افزایش یافته است و به 730 هزار گردشگر رسیده است.

به گزارش «الخليج آنلاين»، بر اساس بیانیه صادره از مرکز گردشگری قطر، این کشور سال جدید را با ثبت بیش از 340 هزار گردشگر در ژانویه 2023 آغاز کرده است و حدود 295 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است و 389 هزار گردشگر هم در ماه فوریه وارد این کشور شده اند که شاهد رقمی بالغ بر 406 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته هستیم.

همچنین اطلاعات موجود بیانگر این است که تعداد مسافران هوایی قطر حدود 323 هزار نفر، مسافران دریایی حدود 255 هزار نفر و مسافران زمینی حدود 152 هزار نفر بوده است.

فوریه گذشته شاهد بیشترین میزان گردشگر خارجی در ده سال گذشته به استثنای ماه برگزاری جام جهانی فوتبال بوده است و این ماه جزء پرازدحام ترین ماه های بخش گردشگری در قطر به حساب می آید.

این بیانیه افزود که کشور قطر به دلیل امنیت بالا، تامین ناوگان حمل و نقل کارآمد و روان و برخورداری از سواحل ناب و جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی، تبدیل به مقصدی پیشگام برای گردشگران خارجی شده است.

قطر قصد دارد تعداد مسافران به این کشور را تا آغاز سال 2030 به سه برابر برساند و تبدیل به قطب گردشگری منطقه شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا