خبر اولسیاسی

عقب‌نشینی میقاتی از تعویق اجرای ساعت تابستانی در لبنان: دیگر تحمل ندارم

پس از بحث و جدل‌های بسیار، دولت لبنان از تصمیم خود برای تعویق اجرای ساعت تابستانی به بعد از ماه رمضان عقب‌نشینی کرد.

میدل ایست نیوز: پس از بحث و جدل‌های بسیار، دولت لبنان از تصمیم خود برای تعویق اجرای ساعت تابستانی به بعد از ماه رمضان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش «فرانس پرس»، لبنان هر سال مانند بسیاری کشورهای جهان اول بهار ساعت رسمی خود را یک ساعت به جلو می‌کشد اما امسال «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، از تعویق این موضوع تا بعد از ماه رمضان (20 آوریل) خبر داد.

این تصمیم بحث‌های بسیاری در لبنان به پا کرد و ابعاد فرقه‌ای و مذهبی به خود گرفت و نهادهای مسیحی و در رأس آنها کلیسای مارونی و شبکه‌های ماهواره‌ای و مدارس مسیحی اعلام کردند که جلو کشیدن ساعت‌ها را از روز یکشنبه آغاز می‌کنند و این باعث دودستگی و سردرگمی در کشور شد.

در پی آن میقاتی از وزرا برای تشکیل جلسه هیئت دولت و پایان دادن به وضعیت «دو ساعته بودن کشور» دعوت و اعلام کرد که از تصمیم خود برای تعویق اجرای ساعت تابستانی عقب‌نشینی می‌کند.

او گفت که هدفش از این کار «آسان کردن روزه برای روزه‌داران بوده و اینکه یک ساعت زودتر افطار کنند بی آنکه این کار هیچ آسیبی به دیگر طایفه‌های کشور بزند».

وی افزود: «ناگهان و در خارج از چارچوب کاملا اداری و طبیعی برخی فکر کردند که این تصمیم خلاف خواست آنهاست در حالی که قطعا من کسی نیستم که تصمیمی با ابعاد مذهبی و طایفه‌ای بگیرم».

میقاتی تأکید کرد که نبایست این مسئله چنین ابعادی پیدا می‌کرد.

این موضوع و خودداری بسیاری از مراکز از جمله مدارس و رستوران‌ها و شبکه های تلویزیونی و سردرگمی شدیدی که در کشور پیش آمد بحث‌های بسیاری را در جامعه لبنان در پی داشت.

میقاتی در سخنان خود تأکید کرد که مسئله اصلی نه ساعت زمستانی و تابستانی که نبود رئیس جمهور و دولت دارای اختیارات است و افزود که همه باید به مسئولیت خود آگاه شوند.

وی با لحنی تهدیدآمیز ادامه داد: «اتهامات و دروغ‌های بسیاری را تحمل کردم و ماندم، راحت‌ترین کار برای من آن است که به خانه بروم و مسئولیت را رها کنم و سخت‌ترین کار آن است که به این مسئولیت ادامه بدهم، هر کس ظرفیتی دارد، تحمل من دیگر رو به اتمام است».

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا