اجتماعیاقتصادی

شهروندان عربستان سالانه 80 هزار تُن قهوه مصرف می کنند

وزارت محیط زیست و آب و کشاورزی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور جزء 10 کشور پرمصرف قهوه به میزان سالیانه بیش از 80 هزار تن است.

میدل ایست نیوز: وزارت محیط زیست و آب و کشاورزی عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور جزء 10 کشور پرمصرف قهوه به میزان سالیانه بیش از 80 هزار تن است.

به گزارش «الخليج آنلاين»، بر اساس گزارش منتشر شده توسط این وزارتخانه، میزان قهوه وارداتی در بازارهای عربستان به طور سالیانه چیزی حدود 70-90 هزار تن است و شهروندان عربستان سعودی بیش از 270 میلیون دلار برای تهیه قهوه هزینه کرده اند.

این وزارتخانه افزوده که می کوشد تا در زمینه تولید داخلی قهوه به خودکفایی برسد و تولیدات غیر نفتی خود را افزایش دهد.

این وزارتخانه اشاره کرد که عربستان شاهد رشد سالیانه مصرف قهوه به میزان 4 درصد از سال های 2016 تا 2021 بوده است و پیشبینی می شود که در سال های آینده 5 درصد رشد کند تا در پایان سال 2026 برسد به 28.7 هزار تن برسد و این به نوبه خود باعث خلق فرصت های سرمایه گذاری زیادی خواهد شد.

وزارت کشاورزی عربستان تاکید کرد که می کوشد تا 13 استان جنوب غربی این کشور تبدیل به منبع مهمی برای تولید دانه قهوه و به ویژه قهوه الخولانی شود.

عربستان سعودی در تلاش است تا با تقویت سرمایه گذاری در زمینه کشت دانه قهوه به کشاورزی پایدار در منطقه جازان در جنوب کشور که خاستگاه اصلی قهوه مشهور عربیکا است دست یابد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا