اجتماعیعکس

عراق 9 قطعه باستانی جدید از امریکا پس گرفت + تصاویر

دفتر رئیس جمهور عراق اعلام کرد که با پیگیری وی 9 قطعه آثار باستانی که سفارت عراق در امریکا آنها را تحویل گرفته بود امروز به رئیس سازمان آثار باستانی تحویل داده شد.

میدل ایست نیوز: دفتر رئیس جمهور عراق اعلام کرد که با پیگیری وی 9 قطعه آثار باستانی که سفارت عراق در امریکا آنها را تحویل گرفته بود امروز به رئیس سازمان آثار باستانی تحویل داده شد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، «عبداللطیف رشید» روز پنجشنبه طی مراسمی در بغداد، از وزیر فرهنگ و هیئت همراه شامل «لیث مجید حسین»، رئیس سازمان آثار باستانی و «لمی یاسر»، مدیر کل موزه های عراق استقبال کرد و این آثار باستانی شامل 7 مهر مربوط به تمدن بابل و تمدن الرافدین را که از دفتر دادستان کل نیویورک دریافت شده است تحویل داد.

همچنین دو قطعه باستانی دیگر شامل یک لوح گلی با طرح انسان و یک قطعه عاجی متعلق به عصر میانی تمدن بابل است که دفتر تحقیقات مرکزی نیویورک و دفتر تحقیقات امنیت ملی آنها را تحویل داده است.

همچنین رئیس جمهور عراق به ضرورت بازسازی آثار باستانی و ساختمان های قدیمی و کاخ های سابق ریاست جمهوری برای استفاده از اهداف گردشگری اشاره و تاکید کرد که از مرمت آثار باستانی و آماده سازی موزه های کشور حمایت خواهد کرد.

همچنین وی به اهمیت مراقبت از موزه های ملی کشور پرداخت و پیشنهاد کرد تا یک مرکز عربی _ کردی با هدف برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی تاسیس شود.

از سوی دیگر، وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق ضمن قدردانی از رئیس جمهور عراق بابت بازگرداندن قطعات باستانی به این کشور، تاکید کرد که این امر دلالت بر اشتیاق و حفاظت از میراث عظیم و کهن عراق دارد.

 

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا