اقتصادی

ارتقای رده بندی اعتباری عربستان سعودی به A+

بنگاه اقتصادی رده بندی اعتباری «فیچ»، رتبه عربستان را به A+ ارتقا داد و پیش بینی کرد که پیشرفت کنونی این کشور در اصلاحات مالی و اقتصادی و حکمرانی در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

میدل ایست نیوز: بنگاه اقتصادی رده بندی اعتباری «فیچ»، رتبه عربستان را به A+ ارتقا داد و پیش بینی کرد که پیشرفت کنونی این کشور در اصلاحات مالی و اقتصادی و حکمرانی در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، قدرت پولی عربستان سعودی و کنترل بدهی های عمومی و ذخایر مالی خارجی جز طلا، تا حد زیادی ثابت و در محدوده 459 میلیارد دلار مانده و پرداخت های خارجی کشور را جبران کرده است.

این بنگاه اقتصادی پیش‌بینی کرد که ذخایر به طور محدود به 445 میلیارد دلار در سال 2023-2024 کاهش پیدا کند و مازاد حساب جاری به 7.5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی در سال 2023 کاهش یابد و در سال 2024 به دلیل کاهش درآمدهای نفتی به 4 درصد برسد.

در گزارش این مرکز همچنین آمده که سرمایه گذاری خارجی موسسات بزرگ مثل صندوق سرمایه گذاری ملی کشور و صندوق های بازنشستگی متوسط بوده است.

این شاخص اعتباری یکی از مهم ترین شاخص هایی است که بیانگر قدرت اقتصادی هرکشور و آینده آن است و عامل مهمی برای تزریق سرمایه از سوی بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا