سیاسی

قباد طالبانی برای دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه وارد آنکارا شد

معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر روز چهارشنبه برای دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه وارد آنکارا شد.

میدل ایست نیوز: معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر روز چهارشنبه برای دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه وارد آنکارا شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، پس از آنکه در 24 ساعت گذشته قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان دیدارهای زنجیره‌ای خود را در بغداد به پایان رساند، با جانشین سازمان اطلاعات ترکیه (میت) ملاقات کرد.

محور این مذاکرات موضوع سقوط دو فروند هلیکوپتر حامل سران نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و حمله به فرودگاه سلیمانیه بوده است.

بر اساس این گزارش، دستگاه اطلاعاتی عراق ضمن ابراز نگرانی از روابط اتحادیه میهنی کردستان با ترکیه، از وی خواسته  که برای کاهش اختلافات به ترکیه سفر کند.

به درخواست مسئولان عراقی، قباد طالبانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه به ترکیه رسیده و قرار است با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه دیدار کند.

یک منبع عالیر تبه به شارپرس اعلام کرد هدف قباد طالبانی، دستیابی به راه برون رفتی برای بهبود شرایط سلیمانیه است و می‌خواهد روابط میان ترکیه و اتحادیه میهنی کردستان را عادی کند.

در هفته های گذشته ترکیه با انتقاد از روابط اتحادیه میهنی کردستان با نیروهای پ.ک.ک. همه پروازها به فرودگاه سلیمانیه را متوقف کرد.

روز جمعه گذشته نیز، همزمان با یک نشست امنیتی با حضور «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای قسد در سلیمانیه، فرودگاه این منطقه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا